اخبار

گزارش اختصاصی بسپار/ نگاهی به‌ وبگاه‌های نمایشگاه‌های K، CHINAPLAS و ArabPlast: ساختار وبگاه‌های نمایشگاه‌های بزرگ دنیا چگونه است؟ ما چگونه ایم؟

بسپار/ ایران پلیمر شاید در ایجاد هر چیز بدیهی ترین کار، نگاهی به بهترین کارهایی باشد که تا کنون در یک حوزه مشخص انجام شده است. تلفیق آن با خلاقیت و نیازهای بومیقطعا به کارآمدتر شدن آن کمک می کند. وب سایت های نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

 

ساختار وبگاه نمایشگاه K

کافیست برای وارد شدن به وبگاه نمایشگاه K در google کلمه‌ی K exhibition را بنویسید. اولین صفحه‌ی پیشنهادی www.k-online.com خواهد بود. با انتخاب این صفحه، وارد وبگاه مهم ترین نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک در دنیا خواهید شد. به محض ورود،  در بالاترین قسمت تاریخ، روز، ماه و سال برگزاری دوره‌ی آتی نمایشگاه و محل آن که در دوسلدورف آلمان است، را مشاهده می‌کنید.

پس از اعلام تاریخ و محل برگزاری در ادامه، نوار قسمت بندی اطلاعات موجود در این وبگاه قرار دارد، شکل 2. این نوار شامل گزینه‌های Home یا خانه، اخبار، شرکت‌ها و محصولات، بازدیدکنندگان، ارائه دهندگان خدمات، مطبوعات، تماس و رسیدگی و در آخر هم گزینه‌ی دریچه‌ی جهانی وجود دارد.

با نگه داشتن موس روی هریک از این گزینه‌ها، زیرمجموعه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. در ادامه به معرفی هر گزینه و زیر مجموعه‌های آن می‌پردازیم:

 

Home یا خانه

پس از نگه داشتن موس روی Home، گزینه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود. گزینه‌ی اول که Impressions k 2016 است، به بیان تاثیرگزاری‌های عمده‌ی نمایشگاه K می‌پردازد. در این بخش عکس‌ها و فیلم‌های زیادی مبنی بر تاثیرات بسزای K بر صنعت لاستیک و پلاستیک وجود دارد. همچنین نظرات مختلف افراد بازدیدکننده و صحبت‌های آن‌ها در مورد بازدهی نمایشگاه K بر کسب و کار و تخصص آن‌ها در قالب یک ویدیو وجود دارد.

در این بخش همچنین مصاحبه‌های بسیاری از ارائه دهندگان محصول و خدمات وجود دارد. از آن جایی که ارائه دهندگان محصول در این نمایشگاه تعداد بسیار زیادی دارند، تنها مصاحبه‌ی بزرگترین و مهم ترین شرکت‌ها نظیر BASF، Covestro، Engel، SACMI، Merk، Ineos و …. آورده شده است.

در گزینه‌های دوم و سوم ارائه شده در بخش Home، فیلم‌ها و عکس‌هایی که از دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه تهیه شده است قرار دارد.

گزینه‌ی چهارم Show Daily بوده که پس از ورود به این قسمت به یکی از مهم ترین وبگاه‌های خبریه اروپا با نام www.plasticsnews.com  متصل می‌شوید. در این وبگاه خبری، خبرهای مرتبط با نمایشگاه K2016، محصولات و خدمات نوین ارائه شده در این نمایشگاه قرار دارد.

گزینه‌ی بعدی VDMA Industry 4.0 TV بوده که اخبار مربوط به صنعت 4 آورده شده است. در گزینه‌ی بعدی به نام Videos K 2016 Preview مجموعه‌ای از فیلم‌های گرفته شده در نمایشگاه K سال 2016 آورده شده است.

گزینه‌ی آخر هم که Fair profile k 2016 نام دارد شامل آمار و ارقامی است که نشان می‌دهد این نمایشگاه تا چه حد توانسته موفق باشد. به نوعی این گزینه کارنامه‌ی کاری K را از نقطه نظر ارائه دهندگان محصول و خدمات (Exhibitors) و بازدیدکنندگان را بیان می‌کند.

 

غرفه گذاران (Exhibitors)

 پس از ورود به این قسمت اول از همه تعداد ارائه دهندگان خدمات و محصول آلمانی و بین المللی در فضای نمایشگاهی بین دوره‌ی قبلی برگزاری و دوره بعدی مقایسه می‌شوند:

بلافاصله پس از اعلام آمار ارائه دهندگان محصول، شکل زیر قرار دارد:

همانطور که مشخص است، 89 درصد ارائه دهندگان محصول از حضور خود در K 2016 اعلام رضایت کرده‌اند. 98 درصد از آن‌ها به اهداف مورد نظر خود در این رویداد بزرگ رسیده‌اند، 90 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که با استفاده از K 2016 موفقیت‌های کسب و کار مورد نظر خود را به دست آورده‌اند. 93 درصد از این شرکت‌ها حضور در K را به دیگران پیشنهاد داده‌اند و در نهایت 95 درصد از آن‌ها بالاترین درجه‌ی کیفیت را به K 2016 به دلیل کیفیت بالای بازدیدکنندگان اهدا نموده‌اند.

 

بازدیدکنندگان (Visitors)

اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان در  آخرین سری برگزاری نمایشگاه را نشان می‌دهد. همچنین بیان می‌کند که هر منطقه جغرافیایی، چند درصد از کل بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دادند. حوزه‌ی اصلی علاقه‌ی بازدیدکنندگان و زمینه‌ی صنعتی که در آن مشغول هستند نیز به تفکیک درصد بیان شد.

سپس نظیر درصدهای عنوان شده در بخش ارائه دهندگان محصول، طبق آمارها و نظرسنجی‌ها درصد‌های زیر در مورد بازدیدکنندگان نیز ارائه شد.

همانطور که در این شکل مشخص است 97 درصد بازدیدکنندگان از حضور در این نمایشگاه اظهار رضایت کامل نموده‌اند. 98 درصد آن‌ها اذعان داشته‌اند که نمایشگاه K از بالاترین میزان چگالی خلاقیت برخوردار است. 97 درصد آن‌ها به هدف مورد نظر خود از شرکت در K رسیده‌اند. 97 درصد آن‌ها از حضور شرکت های پیشرو در بازار مواد لاستیکی و پلاستیکی ابراز رضایت نموده و در نهایت هم 96 درصد از بازدیدکنندگان از میزان گستردگی محصولات ارائه شده بسیار راضی بودند.

 

اخبار

همانطور که  مشخص است، گزینه‌ی بعدی به اخبار تعلق دارد. شکل 8 زیرمجموعه‌ی این بخش را نشان می‌دهد.

اولین زیرمجموعه مربوط به  اخبار کلی می‌باشد. زیرمجموعه‌ی بعدی به معرفی شبکه‌های اجتماعی مرتبط با K می‌پردازد. در واقع این شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن‌ها از آخرین خبرهای مربوط به نمایشگاه اطلاعات کسب نمود. در زیرمجموعه‌ی بعدی اخبار ماهیانه مربوط به نمایشگاه آورده می‌شود. در زیرمجموعه‌ی “اخرین موضوعات” (Latest topics) نیز اخبار مربوط به نمایشگاه، شرکت‌ها، صنعت، دانش‌های ارائه شده و …. آورده شده است.

 

شرکت‌ها و محصولات

در این بخش شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، معرفی شده‌اند. از طرف دیگر در غالب یک دسته بندی جداگانه محصولاتی که ارائه می‌شوند نیز آورده شده است. در این بخش امکان جستجو بر اساس نام وجود داشته و علاقمندان می‌توانند اسم شرکت یا محصول مورد نظر خود را جستجو نمایند.

 

بازدیدکنندگان

از آن جایی که تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه از سایر کشورها می‌باشند، بنابراین دادن اطلاعات در زمینه‌ی هتل‌های موجود و شرایط اقامت بسیار حائز اهمیت است. به این ترتیب یکی از گزینه‌های نوار اصلی این وبگاه به چنین اطلاعاتی اختصاص داده شده است. همچنین شرایط خرید بلیط و دریافت کارت ثبت نام در این بخش عنوان شده است.

 

شرکت کنندگان

بخش بعدی مربوط به ثبت نام شرکت‌هایی است که تمایل دارند در نمایشگاه K حضور پیدا کنند. شرایط ثبت نام، واریز هزینه و .. در این بخش آورده شده است.

 

مطبوعات

این بخش که شامل سه قسمت می‌باشد، دارای خبرهای مختلفی بوده که اخبار مورد نیاز مطبوعات کشورهای مختلف، شرایط شرکت و ثبت نام در این نمایشگاه، جایابی‌های دقیق محلی و … آورده شده است. در نهایت هم خبرهای مربوط به شرکت‌ها، نوآوری‌ها و محصولات ارائه شده آورده شده است. بعضا در این بخش مصاحبه‌های حائز اهمیت هم در غالب خبرهای مختلف گنجانده شده است.

 

اقامت

در این قسمت اطلاعات مربوط به انواع هتل‌های موجود در شهر برگزاری نمایشگاه یعنی دوسلدورف و شهرهای اطراف که فاصله‌ی کمی با دوسلدورف دارند آورده شده است. شرایط رفت و آمد و سرویس‌ها و خدمات بین المللی به خوبی ارائه شده است.

پس از نوار اصلی که شامل اطلاعات کلیدی نمایشگاه می‌شود، در صفحه‌ی اصلی بخشی وجود دارد که شمارش معکوس تا روز برگزاری نمایشگاه را نشان می‌دهد. این بخش شامل روز، ساعت، دقیقه و ثانیه می‌باشد.

در واقع مطالبی که در صفحه‌ی اصلی نشان داده می‌شود گزیده‌ای از مهم ترین اطلاعاتی است که در زیربخش‌های مربوط در نوار اصلی معرفی شده‌اند. معرفی کلی، مهم ترین اخبار، تعداد بازدیدکنندگان، اخبار مهم صنایع گوناگون، محصولات نوین ارائه شده و … از جمله مطالب ارائه شده در صفحه‌ی ورودی می‌باشد.

 

ساختار وبگاه نمایشگاه CHINAPLAS

گفته می‌شود CHINAPLAS بزرگترین نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک در آسیا محسوب شده و یکی از بهترین‌ها در نوع خود در دنیا می‌باشد. برای یافتن وبگاه این نمایشگاه کافیست CHINAPLAS را در google جستجو نمایید. اولین صفحه‌ی پیشنهادی www.chinaplasonline.com خواهد بود.

پس از انتخاب این گزینه و پیش از باز شدن صفحه‌ی اصلی، صفحه‌ای به نام پیش دسترسی در قالب یک پنجره‌ی کوچک باز می‌شود. این صفحه در درجه‌ی اول بیان می‌کند که Adsale برگزار کننده‌ی اصلی این نمایشگاه بوده و برای انجام هرگونه پرداخت و دریافت غرفه باید با این مرکز مکاتبه و صحبت کرد. دلیل دادن این آگهی پیش از هرچیز این است که اخیرا تعدادی مراکز جعلی اعلام کرده‌اند که برگزار کننده‌ی CHINAPLAS بوده و از متقاضیان دریافت غرفه هزینه دریافت کرده‌اند.

پس از دادن آگاهی، نشان اصلی نمایشگاه و مرکز برگزار کننده برای به حداقل رساندن خطا آورده شده است. سپس زمان و مکان برگزاری و آدرس و شماره تماس‌های Adsale  نیز آورده شده است.

صفحه‌ی پیش نمایش با ضربدر کوچکی قابل بستن می‌باشد. با بستن این صفحه وارد وبگاه اصلی نمایشگاه CHINAPLAS خواهید شد.

در صفحه‌ی اصلی، گزینه‌ی اولی که خود نمایی می‌کند CHINAPLAS 2018 Space Application  نام دارد. این صفحه در واقع مخصوص افراد یا شرکت‌هایی است که تمایل دارند برای ارائه‌ی محصولات خود غرفه ای را در  نمایشگاه در اختیار بگیرند. پس از باز کردن این صفحه، فضاهای خالی وجود دارد که باید توسط تقاضا دهنده پر شود.

در قسمت اول، اطلاعات شرکت مورد نیاز است.  اسم و آدرس شرکت، شخص مسئول، شغل او در شرکت، شماره تلفن و نوع شرکت (تولیدی، توزیعی، خدماتی) اطلاعاتی است که باید در این قسمت نوشته شود.

در قسمت دوم، اطلاعات غرفه‌ی مورد درخواست توسط شخص درخواست دهنده مورد نیاز می‌باشد. در این بخش کلا دو نوع غرفه توسط این وبگاه پیشنهاد می‌شود. غرفه‌ی اول حداقل 12 مترمربع و غرفه‌ی دوم حداقل 36 متر مربع می‌باشد. در حالت اول که غرفه باید حداقل 12 مترمربع باشد، قیمت هر متر مربع RMB 2990 و در حالت دوم که غرفه باید حداقل 36 متر مربع باشد، قیمت هر متر مربع RMB 2570 محاسبه می‌شود. RMB واحد پول کشور چین بوده و معادل با همان یوان (Yuan) است. هر یوان یا هر RMB معادل با 7/6 دلار آمریکا می‌باشد. پس از تعیین کردن مساحت، تقاضادهنده  باید مساحت دقیق درخواستی خود را مشخص کند.

سپس تقاضادهنده باید مشخص کند غرفه‌ی درخواستی او باید از چند جهت باز باشد. در این قسمت کلا سه گزینه وجود داشته که گزینه‌ی اول از دو جهت باز است و شامل 5 درصد اضافه هزینه خواهد شد. گزینه‌ی دوم از سه جهت باز بوده و شامل 5/7 درصد هزینه‌ی اضافی می‌شود و گزینه‌ی آخر غرفه از 4 جهت باز بوده و شامل 10 درصد هزینه‌ی اضافی می‌شود.

پس از این مرحله، تقاضادهنده باید مشخص کند که غرفه‌ی درخواستی او در زمره‌ی ماشین آلات و تجهیزات قرار دارد یا در قسمت مواد خام. این قسمت در واقع تعیین کننده‌ی محل قرارگیری غرفه خواهد بود. هریک از این دو مورد زیر مجموعه‌های خاص خود را دارا بوده که مشخصات دقیق محصول قابل ارائه در غرفه را مشخص می‌کند.

در قسمت سوم اطلاعات محصولاتی که قرار است در نمایشگاه ارائه شود باید به صورت دقیق مشخص شود.

قسمت چهارم که پر کردن آن اختیاری می‌باشد، گزینه‌های موجود برای تبلیغات وجود دارد. شرکت‌های ثبت نام کننده از دو طریق می‌توانند تبلیغ شوند.  یکی از این راه‌ها تبلیغ در فضای نمایشگاهی است که برای غرفه داران با مساحت غرفه‌ی کمتر از 36 متر مربع امکان پذیر نیست. روش دیگر تبلیغ در وبگاه رسمی این نمایشگاه می‌باشد.

همانطور که  مشخص است، گزینه‌ی بعدی مربوط به پیش ثبت نام بازدیدکنندگان می‌باشد. این گزینه هنوز فعال نیست ولی با نزدیک شدن به روزهای آغازین نمایشگاه، جهت ثبت نام علاقمندان باز خواهد شد.

گزینه‌ی بعدی اطلاعات ثبت شده‌ای از دو دوره‌ی قبلی نمایشگاه وجود دارد. مجموعه‌ی کاملی از عکس‌های این دوره، آمار ارائه دهندگان، نوع محصولات ارائه شده، مساحت برگزاری نمایشگاه و اطلاعات بسیار زیاد دیگری موجود است.

با انتخاب گزینه‌ی بعدی با نام فهرست ارائه دهندگان، وارد صفحه‌ای خواهید شد که بر اساس نوع محصول شرکت‌های مختلف که قرار است در این نمایشگاه حضور داشته باشند تفکیک شده است. اطلاعات بیش از 3300 شرکت صنایع لاستیکی و پلاستیکی در این قسمت موجود است.

برای جستجوی شرکت‌های مورد نظر دو نوع دسته بندی در این صفحه صورت گرفته است. دسته بندی اول بر اساس زمینه‌ی فعالیت است. زمینه‌های فعالیت به بخش‌های ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی و خام و در نهایت هم به بخش صادرات چین تقسیم بندی شده‌اند.

دسته بندی دوم بر اساس کاربردها می‌باشد. این قسمت شامل کاربردهای خودرویی، مواد شیمیایی روزانه، پزشکی، مواد شیمیایی و مواد خام، تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و IT، غذا و نوشیدنی، نورهای LED، ساخت دستگاه، بسته بندی، ساخت و ساز، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و در نهایت هم دای و قالب می‌باشد.

با توجه به این نوع دسته بندی‌ها، دسترسی به هرگونه اطلاعات برای جستجوگر ساده خواهد بود. در قسمت بالای این صفحه گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها، جستجو را بر اساس کشور نیز انجام داد. به عنوان مثال fh انتخاب کشور ایران شرکت‌هایی که از این کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت در قالب یک جدول طبقه بندی شده معرفی خواهند شد. جدول 1 نام و محل قرارگیری شرکت‌های ایرانی که فعلا برای حضور دراین نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند آورده شده است.

پس از این نوع دسته بندی‌ها حامیان مالی نمایشگاه CHINAPLAS نیز معرفی شده‌اند. این حامیان در چند نوع حامیان الماس نشان، حامیان پلاتینی، حامیان طلایی و حامیان عمومی تقسیم بندی شده‌اند.

 پس از چهارگزینه‌ی اصلی به پنجره‌های کوچکی برخورد می‌کنیم. اولین پنجره “چه چیزهایی جدید است؟” نام دارد. با وارد شدن به آن خبرها و اطلاعیه‌های جدید را به ترتیب تاریخ مشاهده می‌کنیم. علاقمندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت نمایشگاه می‌توانند به این قسمت مراجعه نمایند.

قسمت بعدی 2018 sales Brochure نام دارد. با باز کردن این قسمت فایلی PDF باز شده که جزئیات اطلاعات نمایشگاه روی آن موجود می‌باشد. مساحت نمایشگاهی، تعداد بازدیدکنندگان، ارائه دهندگان محصول، تعداد کشورهای شرکت کننده و …. بیان شده است. سپس هر درصدی که هر صنعت (صنعت بسته بندی، ماشین آلات، لاستیک و ….) در این نمایشگاه حضور دارد عنوان شده است. سپس از آخرین دستاورهای علمی که در این نمایشگاه حضور دارد نیز نام برده خواهد شد.

قسمت بعدی Onsite Coverage نام داشته که با ورود به آن در قالب سه مجله‌ی جداگانه برنامه‌ی سه روزه‌ی نمایشگاهی صنایع ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی و مواد خام با دو زبان چینی و انگلیسی موجود می‌باشد.

گزینه‌ی بعدی، مجموعه‌ای از آخرین فناوری‌هایی که قرار است در نمایشگاه ارائه شود با تصاویر مربوط موجود است.

در ادامه نیز راه‌های برقراری ارتباط با CHINAPLAS مجددا عنوان شده است.

در انتهای صفحه‌ی اول این وبگاه نیز تبلیغات بسیار زیادی قرار دارد که به صورت متحرک مشاهده می‌شوند.

 

ساختار وبگاه نمایشگاه Arabplast

با ورود به وبگاه نمایشگاه Arabplast در صفحه‌ی اول قسمت بالا سمت راست دو گزینه‌ی ثبت نام و ورود قرار دارد، شکل 15. با انتخاب گزینه‌ی ثبت نام وارد صفحه‌ای می‌شویم که باید انتخاب کنیم می‌خواهیم به عنوان بازدیدکننده ثبت نام کنیم و یا به عنوان عضوی از یک شرکت برای ارائه‌ی محصولات یا خدمات.

با انتخاب هر گزینه نیاز است تا یکسری اطلاعات مشخص چه از طرف شخص بازدیدکننده و یا از طرف عضوی از یک شرکت برای دریافت غرفه وارد شود. این اطلاعات مورد نیاز به سه بخش کلی تقسیم بندی می‌شود، شکل 16. بخش اول اطلاعات اولیه‌ی مورد نیاز جهت ثبت نام شرکت یا شخص می‌باشد. این اطلاعات نظیر نام، کشور، شرکت، آدرس و انتخاب نام کاربری و کلمه‌ی عبور می‌باشد. بخش بعدی مربوط به اطلاعات حرفه‌ای می‌باشد. در این قسمت شخص ثبت نام کننده باید نوع سازمان، حوزه‌ی تخصصی خود یا شرکت، نقش خود در شرکت یا سازمان مربوطه، میزان نقش خود در انجام خرید و نحوه‌ی آشنایی با این رویداد نمایشگاهی را مشخص نماید.

بخش آخر شخص ثبت نام کننده باید هدف دقیق خود را از حضور در این نمایشگاه مشخص نماید. گزینه‌های موجود در این بخش شامل یافتن خریدار برای محصولات، یافتن تولیدکننده‌ی تامین کننده، یافتن ارائه دهنده محصول در کشوری دیگر (نمایندگی) و یا یافتن همکار کسب و کاری می‌باشد.

در اولین لحظات ورود به این صفحه مشخص خواهد شد که این نمایشگاه در سال 2019 و در دبی برگزار خواهد شد.

در صفحه‌ی ورودی این نمایشگاه چهار گرینه اصلی وجود دارد. گزینه‌ی اول مربوط به اطلاعات مورد نیاز شرکت‌هایی است که تصمیم دارند در این نمایشگاه حاضر  شوند. با ورود به این قسمت حوزه‌های مختلف کاری شرکت‌ها با جزئیات مشخص شده است. شرکت‌های مختلف با توجه به تخصص و تولید خود می‌توانند یکی از گزینه‌های مطرح شده را انتخاب نمایند.

در گزینه‌ی اطلاعات نمایشگاهی، دومین قسمت مربوط به هزینه‌های مربوط به اجاره‌ی غرفه می‌باشد. با ورود به این قسمت غرفه‌های موجود با شکل‌های مربوطه و توضیحات کامل ارائه شده است. به طور کلی دو نوع غرفه در این نمایشگاه وجود داشته که شرکت‌ها می‌توانند مواردی نظیر تعداد چراغ‌ها، رنگ فرش، تعداد میزها و صندلی‌ها و …. انتخاب نمایند.

مورد بعدی فهرست شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه به ترتیب حروف لاتین آورده شده است. نام هر شرکت قابل جستجو بوده و این جستجو می‌توان بر اساس کشور، نوع محصول ارائه شده و یا نوع خدمات مربوطه انجام شود.

در نوار اصلی گزینه‌ی بعدی مربوط به اطلاعات مورد نیاز افراد بازدیدکننده می‌باشد. در این بخش عنوان شده است که از 107 کشور بازدیدکنندگانی در این نمایشگاه حاضر خواهند شد. همچنین اطلاعات هتل‌ها، خطوط هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و اطلاعات محلی دبی آورده شده است.

در گزینه‌ی بعدی آخرین اخبار مربوط به این نمایشگاه و نوآوری‌های ارائه شده آورده شده است. در این قسمت اخبار دوره‌های قبلی نمایشگاه نیز موجود است.

گزینه‌ی آخر هم راه‌های ارتباطی شامل شماره تلفن و آدرس موسسه‌ها و انجمن‌های برگزار کننده نظیر Messe Dusseldorf، AL FAJER، Exhibitions and more و ELF می‌باشد.

در صفحه‌ی ورودی این نمایشگاه شرایط مختلفی برای حامی مالی شدن مطرح شده است. این حامیان می‌توانند حامیان “اصلی” باشند. هزینه‌ی این درجه از حمایت 150000 دلار بوده و نام و نشان شرکت‌ها یا موسسه‌های حامی تقریبا در تمام جراید مربوطه، راه‌های ورودی، خروجی، راهروها، بروشورها و ….. قرار داده می‌شود.

درجه‌ی دوم حمایت “ثانویه” نام دارد و هزینه‌ی آن 100000 دلار می‌باشد. تفاوت این نوع حامی با حامی اصلی تعداد مکان‌های کمتر نشان دهنده‌ی نام و نشان شرکت می‌باشد.

به ترتیب حامیان بعدی پلاتینی، الماس، طلایی، نقره‌ای و برنزی نام داشته که هزینه‌های آن‌ها به ترتیب 90000، 75000، 60000، 30000 و 15000 می‌باشد. یکسری هزینه‌های اضافی نیز برای هر حامی وجود داشته که در صورت انتخاب به هزینه‌ی اصلی آن‌ها اضافه خواهد شد. این گزینه‌ها ارائه‌ی کیف به بازدیدکنندگان با نام و نشان شرکت تا 20000 عدد  به بازدیدکنندگان بوده که 40000 دلار قیمت دارد. گزینه‌ی بعدی 20000 دلار بوده که نام و نشان شرکت روی تی شرت‌های کارکنان قرار خواهد گرفت. مورد اضافی بعدی هم قرارگیری تبلیغات شرکت در وبگاه می‌باشد که 2000 دلار هزینه‌ی اصافی در بر دارد.

 

این گزارش در شماره 180 ماهنامه بسپار در شهریور 1396 منتشر شده است (برخی داده ها حتما به روز شده اند). 

 

                                                                    

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا