اخبار

گزارشی که CNNMoney منتشر کرد: بمب ساعتی بازنشستگی جهانی، چرا باید تا بعد از 70 سالگی کار کنید؟

بسپار می نویسد، ثروتمندترین کشورهای دنیا نیاز دارند که سن بازنشستگی را افزایش دهند، چرا که این کار از سقوط سیستم های بازنشستگی کشورشان جلوگیری می کند.

کار کردن تا قبل از 70 سالگی تا سال 2050 تبدیل به یک هنجار خواهد شد. براساس گزارش منتشر شده، در حال حاضر سن بازنشستگی برای مردان 65 سال و برای زنان در کشورهای پیشرفته 63 سال است.

اینجا یک مشکلی وجود دارد: مردم سال های بیشتری زندگی می کنند، اما سن بازنشستگی ثابت باقی مانده است. به این ترتیب صندوق های بازنشستگی قادر به همگام شدن با این روند نیستند.

این یک روند است که سرعت پیدا خواهد کرد: نوزادان متولد شده در بسیاری از کشورهای پیشرفته می توانند بیشتر از 100 سال زندگی کنند.

کمبود بودجه بازنشستگی و عدم پس انداز شخص بازنشستگی مانند یک «بمب ساعتی» کار می کند.

این گروه براورد کرده اند که تنها هشت کشور ایالات متحده امریکا، بریتانیا، ژاپن، کانادا، استرالیا، هند، چین و هلند با ترکیبی از کمبود 400 هزار تریلیون دلاری تا سال 2050 رو به رو خواهند بود.

مایکل درکسلر، مقام رسمی مجمع جهانی اقتصاد می گوید: ما حالا باید عواقب آن را بپذیریم که عواقب ناگوار آن به نسل های آینده واگذار نشود، چرا که این اقدام، باری سنگین روی فرزندان و نوه های ما خواهد بود.

آمریکایی ها با یک شکاف بزرگ بین آانچه نیاز دارند و آنچه آنها را نجات می دهند، رو به رو هستند: این کسری جمعی رکورد 28 تریلیون دلاری در سال 2015 را زده است و سال 2050 به 137 تریلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

مجمع جهانی اقتصاد می گوید: جمعیت سالخورده به این شکاف دامن زده، اما به طور قابل توجهی هم بازده سرمایه گذاری پایین تری در طول دهه گذشته ایجاد کرده است. به طوری که بازده سرمایه گذاری سهام 5 درصد واحد زیر میانگین بلندمدت بوده است.

مجمع جهانی اقتصاد می گوید که دولت ها باید به سرعت برای حافظت از شهروندان خود اقدام کنند. به علاوه دولت ها باید در بررسی سن بازنشستگی طوری برخورد کنند که مردم آسان تر نجات پیدا کنند. آنها همچنین باید روی بهبود سواد مالی کار کنند تا کارگران درک بهتری از گزینه های پس انداز بازنشستگی خود داشته باشد.

منبع: اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به نقل از CNNMoney

[EasyDNNnewsLink|304]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا