اخبار

گزارشی از پتروتحلیل: فروش محصولات پتروشیمی های ایرانی در ترکیه به حداقل رسیده است

بسپار/ ایران پلیمر در حالی حجم فروش محموله های پلیمری ایران در یک ماه اخیر در بازار ترکیه به حداقل رسیده است که در همین مدت قیمت برخی از پلیمرهای آمریکایی نسبت به ایرانی ها در بازار ترکیه ٦٠ تا ٧٠ دلار کمتر توسط آیسیس گزارش شده است.

به گزارش “پتروتحلیل”، بیشترین اختلاف قیمت بین پلی اتیلن سنگین فیلم آمریکایی و ایرانی در هفته جاری به ٧٠ دلار در هر تن رسیده است، به طوری که آیسیس قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم از مبدا آمریکا به ترکیه را ٧٥٠ تا ٧٨٠ دلار در هر تن CFR اعلام کرده، حال آنکه محموله های ایرانی به مقصد ترکیه ٨٢٠ تا ٨٧٠ دلار در هر تن CPT قیمت گذاری شده اند. قیمت های پلی اتیلن سنگین فیلم از مبدا خاورمیانه به ترکیه هم ٨٣٠ تا ٨٩٠ دلار در هر تن CFR گزارش شده اند.

همچنین اختلاف قیمت های پلی اتیلن سنگین بادی و پلی اتیلن سبک خطی آمریکایی و ایرانی در هفته جاری به ٥٠ دلار در هر تن رسیده است.

به نظر می رسد معامله محموله های غیرآمریکایی در بازار ترکیه در یک ماه اخیر با نرخ هایی کمتر از آیسیس و نزدیک محموله های آمریکایی انجام شده باشد.

در همین حال برخی از کارشناسان صنعت پتروشیمی معتقدند؛ در اینکه آمریکا و عرضه هایش دلیل اصلی سقوط قیمت محصولات پتروشیمی است، شکی نیست.

هدف آنها رسیدن به قیمت ۶۰۰ دلار  برای هر تن پلیمر است و  اگر هزینه حمل از آمریکا به ترکیه را در نظر بگیریم، در حال حاضر محموله های آمریکایی حدود ۶۵۰ تا ۶۸۰ دلار به خریدار تحویل می شوند که با هزینه های حدودا ۸۰ دلاری حمل و تی اچ سی (بندر بارگیری مبدا به ترکیه) فروش محموله های پلیمری آمریکایی حدودا ٧٥٠ دلار در هر تن رقم می خورد.

به نظر می رسد با سیاست های جدید آمریکا در خصوص فروش محموله های پلیمری و تارگت های اعلام شده از سوی آنها،  باید برای کاهش ٣٠ دلار دیگر محصولات پلیمری آمریکایی آماده بود. این در حالی است که سایر فروشندگان برای رقابت با محموله های پلیمری آمریکا باید ۱۰۰ دلار قیمت محصولات خود را کاهش دهند تا بتوانند با فروشندگان آمریکایی رقابت کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا