اخبار

ایران پلاست/ گروه صنعتی پولاد با ماشین تزریق پلاستیک 600 تن دوصفحه ای سری BU-V در نمایشگاه

بسپار/ایران پلیمر  شرکت ماشین سازی پولاد از واحدهای پرسابقه و دارای اثرگذاری در صنعت ماشین سازی پلاستیک در کشور است. موسس آن سیروس بختیاری از پیشکسوتان این صنعت به شمار می رود. گفت و گوی ستاد خبری نمایشگاه با شهرام پسندیده، معاونت مهندسی و طراحی و توسعه محصول در گروه صنعتی پولاد انجام شد.

پسندیده گفت: شرکت ماشین های صنعتی پولاد بیش از 40 سال در صنعت پلاستیک ایران قدمت دارد و شروع فعالیت خود را با ساخت ماشین های تزریق پلاستیک با برند پولاد آغاز کرده است. به تدریج و با توجه به گسترده شدن محصولات پلاستیکی در صنایع مختلف ایران، تامین خطوط تولیدی تزریق پلاستیک با ظرفیت های متفاوت و برای تولید محصولات پلیمری  کوچک و بزرگ برای مشتریان در این مجموعه ایجاد شد.

هم اکنون شرکت پولاد تامین کننده ماشین آلات در صنایع مهمی مانند: خودرو، بسته بندی صنایع غذایی، بسته بندی در صنایع دارویی و بهداشتی، لوازم خانگی و … است.

شرکت ماشین های صنعتی پولاد به طور معمول در هر نمایشگاه یکی از محصولات خود را  به منظور آشنایی مشتریان با مشخصات فنی و قابلیت های جدید به نمایش می گذارد. در این نمایشگاه هم ماشین تزریق پلاستیک 600 تن دوصفحه ای  سری BU-V که ارتقا یافته سری BU می باشد را به نمایش گذاشته ایم.

این ماشین های جدید دارای قابلیت های زیر نسبت به مدل های قدیمی تر هستند:

–          کوچکتر شدن ابعاد ماشین  و به تبع آن کمتر شدن فضای اشغالی ماشین در سالن.

–          قابلیت اتصال به تجهیزات جانبی و امکان کنترل آنها توسط کنترل ماشین بجهت بهبود کیفیت.

–          قابلیت اتصال به موبایل.

–          بالا رفتن سرعت پردازش PLC و بهبود عملکرد.

–          انعطاف بیشتر بین واحد تزریق و گیره برای رنج های متفاوت.

–          بهبود سیستم هیدرولیک بجهت افزایش سرعت تزریق.

–          افزایش فاصله بین تایبار ها و بزرگتر شدن صفحات گیره.

–          کاهش حجم روغن مصرفی ماشین و بهبود سیستم خنک کاری هیدرولیک بجهت افزایش راندمان.

–          اضافه شدن سیستم Spring Mold بر روی کلیه ماشین ها.

 

در نمایشگاه و در روزهای پیش رو، با تیم فنی و بازرگانی خود پاسخگوی سوالات و نیاز مشتریان و شنونده نقطه نظرات بازدیدکنندگان هستیم.

 

معاون مهندسی و طراحی و توسعه محصول در گروه صنعتی پولاد در ادامه به ستاد خبری نمایشگاه گفت: بزرگترین مشکلات ما امروز در این بخش هاست:

–          محدودیت ارتباط با شرکت های صاحب دانش  در دنیا

–          عدم ثبات اقتصادی در کشور

–          افزایش هزینه سرمایه گذاری برای ایجاد شغل در کشور

–          حمایت کم اثر سیستم بانکی از کارآفرینان

–          مشکلات ناشی از تبادلات مالی با سایر کشور ها و عدم امکان استفاده از تسهیلات بانکی معمول در دنیا.

–          موضوعات زیست محیطی در ارتباط با ضایعات پلاستیکی

–          عدم ثبات نرخ ارز

–          عدم ثبات قوانین بازرگانی

–          محدودیت های واردات

 

در عین حال فرصت های صنعت پلیمر کشور را هم می توانم در بخش های زیر خلاصه کنم:

–          بازار بزرگ در داخل کشور

–          بازار در حال گسترش منطقه و همسایگان

–          ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد اولیه محصولات پلیمری است و با توجه به پتانسیل کشور در صنایع مختلف، فرصت قابل توجه ای برای تولید و عرضه محصولات و کالاهای  پلیمری با ارزش افزوده بالاتر برای بازار داخل و صادرات به سایر نقاط دنیا دارد.

–          ظرفیت های ایجاد شده در تولید داخلی در برخی از صنایع  از جمله لوازم خانگی

–          تغییر نگرش و تمایل تولیدکنندگان نسبت به اتوماسیون خطوط تولید

پسندیده در بخش دیگری از صحبت های خود به آینده صنعت پلیمر نیز  اشاره کرد: پلاستیک ها کاربردهای زیادی در زندگی ما  دارند. با توجه به وزن پائین و قابلیت شکل دهی به فرمهای مختلف و استفاده از مواد پلیمری با ویژگیهای متفاوت، رنگ پذیری و چاپ با کیفیت بالا و قیمت اقتصادی برای تولید انبوه، امکان جایگزینی محصولات پلیمری با محصولات فلزی و چوبی بسیار رایج شده است  به طوریکه این روزها به وفور شاهد اینگونه محصولات هستیم. با توجه به اینکه تا کنون جایگزینی برای پلیمرهای ایجاد نشده در آینده نیز شاهد گسترش استفاده از محصولات پلیمری  در صنایع گوناگون خواهیم بود.

واحد های طراحی و توسعه محصولات در شرکت های بزرگ پتروشیمی و صاحب دانش، مشغول تکوین محصولات جدید با قابلیت های بالاتر برای استفاده در رنج وسیعی از محصولات می باشند و به موازات آن شرکت های بزرگ سازنده ماشین الات و تجهیزات مورد استفاده در خطوط تولید هم در حال ارتقای این ماشین الات برای حصول سرعت و بهره وری بالاتر هستند.

شرکت پولاد در راستای انتقال تکنولوژی های جدید و پاسخ به نیاز مشتریان همواره در حال ارتقای سازماندهی خود است و هم اکنون از طریق واحد مهندسی و توسعه محصول خود برای  خدمات به مشتریان در موضوعات فنی مربوط به ماشین های تزریق پلاستیک، قالب های تزریق پلاستیک، فرآیند تولید، تجهیزات جانبی متناسب، تاسیسات مورد نیاز  و طراحی و جانمایی کارخانه بستر مناسبی ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها در صنعت و توسعه آن و نقش بسزای آن در گسترش مناسبات تجاری شایسته است برگزاری نمایشگاه های صنعتی و تخصصی متناسب با سیاست های کلان هدف گذاری شوند و شاخص های اثر بخشی پس از برگزاری نمایشگاه مورد بررسی قرار گیرند.

به طور کلی کیفیت برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پلاست فاصله نسبتا زیادی با نمایشگاه هایی نظیر Chinaplas و یا نمایشگاه K دارد که قسمتی از آن تحت تاثیر تحریم ها است که موجب عدم حضور شرکت های بزرگ خارجی می شود.

برگزاری نمایشگاه در دو سال اخیر به دلیل پاندمی کرونا تا حدودی نظم خود را از دست داده و زمان برگزاری آن در پایان سال زمان مناسبی نیست. اندازه غرفه های امسال هم در کل برای ارائه ماشین های صنعتی بزرگ (مثل ماشین های تزریق پلاستیک) کافی نبوده. ما در نمایشگاه قصد داشتیم با تولید محصول به صورت زنده توانمندیهای های ماشین تزریق خود را بهتر به بازدیدکنندگان نشان بدهیم که این موضوع متاسفانه به دلیل اندازه کوچک غرفه ها محقق نشد.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا