اخبار

گرنتی برای توسعه صنعتی فناوری ضدجعل با کمک فناوری‌ نانو

بسپار/ایران پلیمر شرکت هایدال (Haydale) از اسمارت سیمرو (SMARTCymru) کمک مالی برای توسعه فناوری ضد جعل دریافت کرده است.

هایدال اعلام کرد که یک کمک مالی از دولت ولز دریافت کرده است که این شرکت مستقر در آمانفورد را قادر می‌سازد تا فناوری جوهر ضد جعل خود، PATit، را توسعه دهد.

هزینه کل این پروژه ۱۶۹۰۰۰ پوند است و انتظار می رود تکمیل آن شش ماه طول بکشد. کمک مالی اسمارت سیمرو، که بخشی از بودجه آن توسط صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا تامین می‌شود، حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های پیش‌بینی شده پروژه را پوشش می‌دهد.

PATit یک فناوری ضد جعل است که از جوهرهای رسانا با عملکرد بالا،گرافن و کدهای نرم‌افزار اختصاصی برای محافظت از نام تجاری و امنیتی استفاده می‌کند که غیرقابل کپی است و به فرآیندهای چاپ گران‌قیمت یا تراشه‌های الکترونیکی (NFC / RFID) نیاز ندارد.

PATit برای رفع نیاز بازار به فناوری‌های هوشمند در بخش برچسب‌های امنیتی ایجاد شده است. این فناوری ضد جعل قرار است در ولز تولید شود.

اسمارت سیمرو، از رشد صنعت در ولز با افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق، توسعه و نوآوری حمایت می‌کند. با سرمایه‌گذاری این مرکز پروژه PATit با هدف ارائه یک فناوری ضد جعل وارد بازار خواهد شد تا نیاز بازار فعلی را برای فناوری‌های ایمن ضد جعل و کم هزینه برطرف می‌کند.

به طور کلی PATit، فرآیند عامل‌‌دارسازی سطح با پلاسما است که اجازه می‌دهد شیمی سطح نانوموادی مانند گرافن برای بهبود خواص فیزیکی و الکتریکی تغییر یابد.

PATit با استفاده از کدهای نرم افزاری اختصاصی و جوهر رسانا مبتنی بر گرافن، در فناوری‌های موجود برای محافظت از نام تجاری و امنیت نوآورانه به کار گرفته می‌شود. این امر به دستگاه‌های تشخیص اجناس تقلبی امکان می‌دهد جوهر منحصر به فرد را هنگام چاپ روی برچسب محصول یا مواد دیگر بخوانند. این پروژه همچنین بر توسعه نرم افزار اپلیکیشن موبایل و سیستم سرور ایمن مورد نیاز برای ذخیره و خواندن کدهای PATit تمرکز خواهد کرد. اکنون چندین اختراع برای PATit در مناطقی از جمله اتحادیه اروپا و امریکا ثبت شده است.

PATit همچنین نامزد دریافت جایزه برتر مهندسی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ در بخش «مواد کاربردی سال» شده است.

دیوید دیویس، مدیر عامل هایدال اظهار داشت: «این بودجه بر اساس پیشرفت‌های قابل توجهی در نظر گرفته شده است که هایدال در توسعه جوهر با استفاده از فرآیند ثبت اختراع شده پلاسمایی انجام داده است. با دریافت جایزه از اسمارت سیمرو، مسیر هایدال برای تجاری‌سازی فناوری ضد جعل خود، PATit، تسریع می‌شود و به ما امکان می‌دهد جوهرهای عملکردی تقویت شده با گرافن را بیشتر توسعه دهیم. هدف این است که بتوانیم فناوری PATit را به بازار ارائه دهیم تا نیاز به حفاظت از نام تجاری با حجم بالا و مقرون به صرفه را برآورده کنیم و گامی برای سبز شدن محصولات ضد جعل سازگار با محیط زیست ارائه دهیم که به اعتقاد ما از فناوری های موجود پیشی خواهد گرفت.»

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا