اخبار

گام‌های جدی بورئالیس به‌سوی تقویت اقتصاد چرخشی

بسپار/ایران پلیمر شرکت پتروشیمی بورئالیس اتریش تولید محصولات مبتنی بر اقتصاد چرخشی را تا سال 2030 میلادی افزایش می‌دهد.

شرکت پتروشیمی بورئالیس از برنامه‌اش برای تولید سالانه یک میلیون و 800 هزار تن محصول مبتنی بر اقتصاد چرخشی تا سال 2030 میلادی خبرداد.

بورئالیس، بازوی پتروشیمی شرکت نفت و گاز او‌ام‌وی اتریش روز جمعه (20 خردادماه) اعلام کرد که بورئالیس در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات مبتنی بر اقتصاد چرخشی از جمله پلیمرها را تا سال 2030 میلادی به به یک میلیون و 800 هزار تن برساند که این رقم نسبت به مقدار کنونی 100 هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

بورئالیس که به‌تازگی از واگذاری بخش کودهای آلاینده فشرده خود خبر داده است، اعلام کرد که در نظر دارد تا سال 2030 حجم انتشار گازهای گلخانه‌ای اسکوپ 1 (1Scope) و اسکوپ 2 (Scope 2) را از سالانه 5 میلیون و 100 هزار تن ثبت شده در سال 2019 میلادی به کمتر از 2 میلیون تن برساند.

بورئالیس همچنین از برنامه خود برای تولید 100 درصدی برق خود از منابع سبز خبر داد.

این شرکت اتریشی دو هدف را برای افزایش تولید پلیمرهای مبتنی بر اقتصاد چرخشی تعیین کرده است، اکنون یک تولیدکننده بزرگ پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP)، دو پلیمری است که بازیافت آسانی دارند.

بورئالیس اعلام کرد که حرکت از سمت اقتصاد خطی به سمت اقتصاد چرخشی به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اسکوپ 3 (Scope 3) نیز به اهداف این شرکت کمک می‌کند.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا