اخبار

کیوان ارجمند، مدیرعامل کران ابر بسپار از مالباختگان میلیاردی کلاهبرداری یک صراف: بانک مرکزی می گوید سامانه نیما مثل “دیوار” است، خودتان باید حواستان را جمع کنید!

بسپار/ ایران پلیمر اوایل تیرماه بود که خبرگزاری ها از کلاهبرداری 300 میلیارد تومانی یک صرافی نوشتند. صرافی که مجوزهای لازم از بانک مرکزی را داشته و در سامانه نیما فعالیت می کرده است. این صرافی پس از کلاهبرداری چند صد میلیاردی از حدود 50 کارخانه دار و واردکننده ظاهرا همراه فرزندانش متواری است و در عین حال خروج او از مبادی رسمی کشور ثبت نشده است. 

کیوان ارجمند حسابی دوست و همدانشکده ای ما، مدیرعامل گروه صنعتی کران (ابرکران بسپار، تولیدکننده انواع آمیزه های مهندسی پلیمری) و کسی که به رغم زندگی در خارج از کشور و کار و فعالیت، به ایران برگشت و با تمامی تنگناهایی که بود، سرمایه خود را  به کار تولید و بازرگانی انداخت، در گفت و گویی که با تاسف جدی ما همراه بود از انجه در یک ماه اخیر بر او گذشته سخن گفت: بانک مرکزی و هیچ نهاد دیگری در خصوص این کلاهبرداری میلیاردی، مسوولیتی نمی پذیرند و می گویند کاربران سامانه نیما باید مثل کاربران سایر سامانه های خرید و فروش آنلاین مثلا “دیوار” خودشان مراقب عواقب ناشی از سودجویی و کلاهبرداری باشند. 
هر چند او از آنچه روی داده عمیقا دلگیر است اما اعتقاد او به کائنات مسیر پیش رو را برای این مجموعه حتما هموارتر می کند.

 

از شنیدن این خبر هم همچون تمامی دیگر اخباری که این روزها از فساد سازمان یافته و غیرسازمان یافته در کشور می شنویم، آزرده خاطریم و طبیعی است برای مهندس ارجمند امیدواریم که قانون بتواند با دستگیری متهم و اعمال مقررات، جبران خسارت کند. 

هر کارخانه ای که در این پرونده و هر پرونده دیگری زیان های کوچک و بزرگ این چنینی می بیند، زنجیره ای از اشتغال، سرمایه گذاری، امید و … در کشور کم رنگ و کم رنگ تر می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا