اخبار

کمیسیون اقتصادی مناطق آزاد را از مالیات بر عایدی سرمایه مستثنی کرد

بسپار/ایران پلیمر سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون اقتصادی مصوب کرد که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون‌اقتصادی گفت: در این جلسه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:  ما در فرآیند قانون گذاری مشورت های مستمری را با  شورای نگهبان داریم تا اگر در فرآیند قانون گذاری ایرادی وجود دارد در همان مراحل اولیه تدوین قانون اصلاح شود. این هماهنگی در مورد این لایحه وجود داشت و شورای نگهبان در ارتباط با بخشی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقطه نظراتی داشت که در هماهنگی با حقوقدانان و فقها و همچنین با مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان ایرادات وارده به لایحه مرتفع شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: در بحث مالیات بر عایدی سرمایه مقرر شد که مناطق آزاد و ویژه مستثنی شود که به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: همچنین آقای بذرباش رئیس دیوان محاسبات به همراه همکارانش در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند و ضمن ارائه گزارشی از تفریغ بودجه ۱۴۰۰، آسیب شناسی از بودجه داشته و پیشنهاداتی در رابطه با لزوم اعمال برخی اصلاحات در بودجه ۱۴۰۱ ارائه کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا