اخبار

کمبودها در صنعت بسته‌بندی پلاستیک بریتانیا تحت تنش کووید-۱۹/ جمع آوری مردمی و بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر پاندمی کرونا ویروس تاثیر جانبی غیرقابل انتظاری داشته است:  کمبود مظروف های پلاستیکی و سرپوش (درپوش) مواد بهداشتی ضروری مانند ضدعفونی‌کننده‌های دست و صابون‌های مایع.

 چین و ایتالیا دو تولید‌کننده عمده مظروفات پلاستیکی مواد بهداشتی و محافظت شخصی هستند که هردو به شدت با ویروس جدید درگیرند و همین امر باعث کمبود جهانی این قطعات و همچنین سرپوش ها شامل پمپ‌های اسپری‌ ظروف مایع شده‌است.

به همین دلیل کارخانه صنعتی Delphis ٬ کارخانه صنایع شیمیایی دوست‌دار محیط‌زیست بریتانیایی٬ همچنین کارخانه بازیافت First Mile از جامعه عمومی بریتانیا خواسته است تا از طریق پیک جمع‌آوری رایگان ‌RecycleBox اقدام به بازیافت بطری‌ها و درپوش‌های مواد بهداشتی درهرسایز و برندی کنند.

بروس برتلی مدیرعامل کارخانه FirstMile میگوید: ما از مردم خواستیم تا همه‌ی درپوش‌ها و پمپ‌های پلاستیکی را در کنار بطری‌ها در طرح RecycleBox  نگه‌داری کنند. این عمل کوچک می تواند تاثیر زیادی در رساندن مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به کسانی که احتیاج بیشتری به آنها دارند داشته باشد.

طرح RecycleBox برای دسترسی منازل و واحدهای تجاری سرتاسر بریتانیا به سرویس راحت انتقال برای بازیافت توسط این شرکت ایجاد شده است. مردم میتوانند بطریها و درپوش‌های خود را در جعبه‌های مقوایی خالی نگه‌داری کرده و در ادرس سایت ثبت‌نام کنند. شرکت First Mile سپس این موارد را جمع‌آوری کرده و قبل از تحویل ان‌ها به Delphis برای پرکردن و استفاده مجدد٬ آنها را طبقه‌بندی و تمیز می‌کنند.

مارک جکسون مدیرعامل شرکتDelphis ٬ اعلام کرده است.: ما مفتخریم تا به عنوان تولیدکننده‌ی بریتانیایی اعلام کنیم که درحال حاضر مقدار زیادی ضدعفونی‌کننده‌های آنتی‌باکتریال در کانتیرهای بزرگ موجود است. اما نمیتوان آنها را بدون بطری عرضه کرد. او همچنین اضافه کرده است که این اقدام می‌تواند قدم بزرگی در راستای مبارزه با کووید-۱۹ باشد و همزمان کمک بزرگی به محیط زیست میکند.

همه‌ی بطری‌ها استفاده شده توسط این شرکت از پلاستیک‌های صددرصد بازیافتی تولید شده و صددرصد قابل بازیافتند. تولیدات بهداشتی این شرکت نیز از منابع طبیعی و صددرصد زیست ‌تخریب‌پذیر میباشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا