اخبار

کسب رتبه Q۱ توسط نشریه Progress in Color, Colorants and Coatings پژوهشگاه رنگ

بسپار/ ایران پلیمر ضریب تأثیر یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه‌بندی نشریات علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی یا برای مقایسه مجله‌ها در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود. این شاخص نشان‌دهنده فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ و در یک نشریه داده می‌شود.این عامل همه ساله توسط پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی، محاسبه و نتیجه در گزارش‌های سالانه ارجاع منتشر می‌شود. این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می‌شود. محاسبه بر مبنای یک دوره دو ساله صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر برای هر سال معین، ضریب تاثیر یک مجله متوسط تعداد ارجاعات داده شده به هر مقاله‌ی منتشره در آن نشریه در طی دو سال متوالی قبلی می‌باشد. 
در جدیدترین گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در سال ۱۳۹۷ نشریه Progress in Color, Colorants and Coatings متعلق به پژوهشگاه رنگ موفق به کسب رتبه Q1 گردید. ضریب تاثیر اعلام شده برای نشریه Progress in Color, Colorants and Coatings معادل ۰/۲۰۰ است. ضمنا در رده¬بندی مجلات، نشریه Progress in Color, Colorants and Coatings رتبه ۲۴ را از بین ۵۰۲ نشریه کسب نموده است. 

دکتر کمال الدین قرنجینگ معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت و گو با ایرنا با بیان این خبر افزود: ارزیابی و مقایسه عملکرد نشریات علمی در شاخه های مختلف علم و هنر در سطح ملی و یا بین المللی به روشهای مختلف انجام می شود. 
وی اضافه کرد: ضریب تاثیر یک روش مناسب برای این منظور است که میزان برداشت و استفاده از مقالات و گزارشات چاپ شده در یک نشریه، در بازه زمانی مشخص را نشان می دهد. 
قرنجینگ با بیان اینکه، پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به عنوان یک مرکز مرجع، ضریب تاثیر نشریات مورد تایید را به صورت سالانه به همراه گزارشات تکمیلی اعلام می کند افزود: البته این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می‌شود.
معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ اضافه کرد: بازه زمانی مورد نظر برای بررسی عملکرد نشریات، در پایگاه استنادی جهان اسلام دو سال متوالی است.
گفتنی است ضریب تاثیر اعلام شده برای نشریه علمی-پژوهشی علوم و فناوری رنگ معادل 143/0 است و در رده بندی مجلات، نشریه علمی-پژوهشی علوم و فناوری رنگ رتبه 65 را از بین 4903 نشریه کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا