اخبار

کدام استان بیشترین تسهیلات صادراتی را دریافت کرد؟

بسپار/ایران پلیمر اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی آمار تسهیلات صادراتی ارائه شده در سال ۱۴۰۰ پرداخته است.

این آمارها که از عملکرد ۱۱ ماهه سال گذشته به دست آمده نشان می دهد که همچنان بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت تسهیلات با محدودیت‌هایی مواجهه هستند.

براین اساس تنها حدود ۴۶ درصد متقاضیان توانسته‌اند تسهیلات صادراتی مدنظر خود را در سال ۱۴۰۰ دریافت کنند.

در این سال حدود ۴۳۶۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۲۳۸ فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است و این در حالی است که در این مدت ۵۱۳ مورد ثبت نام و درخواست برای تسهیلات انجام شده است.

بر اساس آمارها در سالی که گذشت تهران بیشترین تسهیلات صادراتی را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که صادرکنندگان در ۶  استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

آمار تسهیلات ارائه شده به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن در خرداد سال ۱۳۹۹ تا پایان سال قبل هم منتشر شده که نشان می‌دهد  در این مدت بیش از ۵۶۱۵ میلیارد تومان در قالب ۳۱۲ فقره وام به صادرکنندگان ارائه شده است.

در این مدت ۷۹۳ فقره ثبت نام برای دریافت تسهیلات انجام شده بود که ۴۴۹  مورد آن برای دریافت حدودا ۹۵۰۰ میلیارد تومان به بانکها معرفی شده اما تنها ۳۱۲ تسهیلات یعنی کمتر از ۴۰ درصد موفق به دریافت نهایی وام شده است.

پیش از این صادرکنندگان انتقاداتی نسبت به وضعیت ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صادراتی داشتند و بحث زمانبندی ارائه این تسهیلات یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی بود که آنها با آن مواجهه بودند.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در شش ماهه دوم سال گذشته با بهبود برخی سیاست‌ گذاری های داخلی شرایط برای صادرکنندگان بهبود یافته است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا