اخبار

کتاب پوششهای تبدیلی- شیمی و فناوری منتشر شد

بسپار/ایران پلیمر کتاب پوششهای تبدیلی- شیمی و فناوری توسط انتشارات پژوهشگاه رنگ، منتشر شد. گردآورندگان این اثر آقای دکتر رضا امینی و خانم دکتر پونه کاردر در خصوص این اثر ذکر کرده اند که: پوششها لایه هايي با ضخامت کمتر از زيرايندي هستند كه بر روي آن به كار مي روند و ويژگيهاي خاصّي به آن می دهند. پوششها و لایه های محافظ به دليل هاي گوناگونی به كار گرفته ميشوند که مهمترین هدف آنها جداسازی یک جسم از پيرامون آن است. به صورت تجربي، پوششي به عنوان پوشش کامل وجود ندارد و هیچ پوششی نمی تواند محافظت کامل را فراهم سازد. به طور کلّی هر اندازه عمر سودمند و بازدهی یک سامانه ی پوششی افزایش یابد، هزينه هاي اجرای آن نیز زیادتر میشود. دو نمونه از مهمترین عملکردهای بی شُمار پوششها، حفاظت و آراستن است. مهمترین نقش پوششها از ديدگاه اقتصادی، حفاظت از سطح زيرايند است. پوششها به نگهداري و افزایش ویژگیهای كاربردي بيشتر محصول  کمک می کنند و بنابراین بسيار ارزشمند هستند. پوششهای پُرشماري با توانایی حفاظت از خوردگی وجود دارند که از اين میان، پوششهای تبدیلی از اهمّیّت ويژه اي برخوردار هستند و در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

در آغاز اين كتاب، پوششهاي تبديلي تعريف و شناسانده شده اند. سپس گونه هاي جوراجور پوششهاي تبديلي شناخته شده مانند پوششهاي تبديلي آندايزشده، پوششهاي تبديلي كروماته، پوششهاي تبديلي فسفاته و پوششهاي تبديلي زيست سازگار، به صورت مو به مو بازشكافي شده اند.

نويسندگان ذکر کردند که در هنگام نوشتن اين كتاب، بيشينه ي توانايي و تلاش خويش را در پاسداشتِ واژگان و تركيبهاي زيبا، رَسا و شَكَرينِ زبانِ فارسي به كار گرفته اند.

بيگمان اين كتاب نيز مانند هر متن علمي و فني ديگري كه به زيور طبع آراسته ميشود، عاري و خالي از لغزش و خطا و كاستي نيست. بنابراين آگاهي يافتن از پيشنهادها و نظرهاي ارزشمند خوانندگان گرامي به هنگام چاپ دوباره ي كتاب، بسيار كارساز و رهگشا خواهد بود.


علاقمندان می توانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس
jdamirkabir.ac.ir/shop   خریداری کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا