اخبار

کتاب پلیمرهای قابل تبدیل به کمپوست منتشر شد

بسپار می نویسد، کتاب پلیمرهای قابل تبدیل به کمپوست، روش ها و تکنیک های تهیه کمپوست، آزمونها و استانداردهای ارزیابی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شده است. این کتاب توسط دکتر گیتی میرمحمدصادقی دانشیار دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندس عظمت میری کارشناس سازمان ملی استاندارد ایران ترجمه شده است. 

مترجمان در مقدمه کتاب آورده اند: رشد روزافزون صنایع پلیمری در دهه های اخیر منجر به تولید حجم وسیعی از مواد پلیمری و آلوده شدن در اثر تجدیدناپذیری آنان شده است. در یک برآورد مختصر و سطحی به نظر می رسد که حذف پلیمرها از صحنه تولیدات جهانی این معضل کره زمین و طبیعت را برطرف داده و یا کاهش دهد. 

در فصل اول کتاب مقدمه ای بر اهمیت تهیه پلیمرهای قابل تبدیل به کمپوست در فصل دوم تعاریف و مفاهیم کامپوست در فصل سوم کاربرد پلیمرهای قابل تجزیه در محیط زیست و در فصل چهارم  علاوه بر توضیح تخریب زیستی روش هایی که بر اساس یک تکنولوژی مناسب بتوان در دمای بالاتر و در حضور اکسیژن یا عدم حضور اکسیژن کمپوست تهیه نمود ارایه می شود.

در فصل پنجم کتاب روش هایی که در حال حاضر با تکیه بر قوانین و استانداردهای بین المللی مواد قابل تبدیل به کمپوست به کار می روند معرفی می شود. 

در فصل ششم ارزیابی قابلیت کامپوست شدن پلیمرها تشریح شده و جایگاه کمپوست حاصل از پلیمرها در طبیعت و اثراتی که مواد کامپوست بر طبیعت بر جای می گذارند در فصل هفتم و هشتم برررسی می شود. 

در فصل پایانی نهم هزینه های تولید و میزان مصرف این مواد مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

این کتاب از طریق انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر قابل تهیه است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا