اخباراخبار ویژه

کتاب اکستروژن بسپار با ترجمه حسین اعتدالی حبیب آبادی منتشر شد

بسپار/ ایران پلیمر کتاب “اکستروژن بسپار” کریس راوندال با ترجمه حسین اعتدالی حبیب آبادی در اسفندماه 1399 در بیش از 750 صفحه با جلد گالینگور و تصاویر رنگی منتشر شد.

مترجم در مقدمه این کتاب آورده است: بدون شک دستگاه اکسترودر مهم ترین بخش از ماشین آلات موجود در صنعت پردازش بسپار می باشد. در این دستگاه از اعمال فشار و نیرو به منظور قالب زدن (اکسترود کردن) استفاده می شود.

کتاب پیش رو در درجه اول به بحث در مورد اکستروژن پلاستیک در حالت پیوسته پرداخته است. در فصول 2،3 و 4 ماشین های اکستروژن مورد بحث قرار گرفته اند. فصل 5 مختصری به مرور در مورد اصول اسای که در تجزیه و تحلیل فرآیند اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرد، پرداخته است و در فصل 6 به خواص مواد بسپاری که در فرآیند اکستروژن مهم است پرداخته شده. فصل 7 تجزیه و تحلیل واقعی فرآیند اکستروژن را به خود اختصاص داده است. فرآیند در مناطق کاربردی گسسته و با تاکید خاص بر روی درک کمی از مکانیسم های طراحی در هر منطقه مورد بررسی قرار گرفته است. از نظریه مورد بحث در فصل 7 به منظور طراحی مارپیچ های اکسترودر در فصل 8 و طراحی قالب های اکسترودر در فصل 9 استفاده شده است. فصل 10 به اکسترودر های مارپیچ دوقلو اختصاص داده شده. عیب یابی اکسترودرها در فصل 11 پوشش داده شده است و فصل انتهایی کتاب یعنی 12 به مدل سازی و شبیه سازی پرداخته است.

 

علاقه مندان به سرمایه گزاری روی این مجموعه می توانند با شماره 09379348978 با صاحب اثر تماس بگیرند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا