اخبار

کاهش مونو اتیلن گلیکول مانعی برای افزایش قیمت PET

معامله کنندگان گزارش داده اند باتوجه به گرم شدن هوا در این کشور و فرارسیدن فصل تعطیلی کارخانه ها پلی اتیلن ترفتالات در آسیا به منظور فعالیت های حفظ و نگهداری تقاضا وضعیت خوبی داشته است.

با این وجود، چندین خریدار اذعان کردند به دلیل کاهش قیمت های مونو اتیلن گلیکول در بازار نقدی و افت قیمت نفت خام که به میزان ۶۴/۲ دلار در هر بشکه بین روزهای اول تا چهارم ماه آوریل، فروشندگان قادر به افزایش قیمت های خود در طول هفته گذشته نبوده اند.

قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین (FOB) بین ۸۸۰ تا ۹۰۰ دلار در تن اعلام شده اند. یک تولیدکننده اظهار کرده است: «این روزها تقاضا برای محصولات صادراتی رو به افزایش است در حالیکه ما از فروش محصولات در بازار داخلی سود بیشتری می بریم. ما انتظار افزایش قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در این هفته را داشتیم اما کاهش قیمت های مونو اتیلن گلیکول روند صعودی قیمت های این محصول را به متوقف کرد.»

بک تاجر مستقر در شانگهای گفته است: «از آنجایی که قیمت های مونو اتیلن گلیکول کاهش یافته قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در این هفته تغییر چندانی نداشته اند. ایجاد تغییرات چشمگیر برای قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در کوتاه مدت انتظار نمی رود. ضمنا این روزها میزان تقاضا برای این محصول به خصوص از کشور تایلند خوب بوده است. در چین قیمت ها در بازار داخلی پلی اتیلن ترفتالات نسبت به هفته قبل افزایش ناچیزی در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ یوان (۸ تا ۱۶ دلار) در هر تن داشته اند.

یک تولیدکننده داخلی اظهار کرده است: «بالا رفتن دمای هوا به علاوه افزایش قیمت های اسید ترفتالیک خالص تقاضا برای پلی اتیلن ترفتالات را تقویت کرده اند. با این وجود، نزول اخیر قیمت مونو اتیلن گلیکول مانعی بر هر گونه تلاش برای بالا بردن قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در این هفته می باشد. باتوجه به وضعیت فعلی تقاضا ما همچنان پیش بینی می کنیم قیمت های این محصول در کوتاه مدت افزایش یابند. این میان، یک تولیدکننده از کره جنوبی گزارش کرده است که آن ها قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی خود را در این هفته در رقم ۹۴۰ دلار در هر تن (FOB) نگه داشته اند.

معامله کنندگان معتقدند قیمت های پلی اتیلن ترفتالات با توجه به وضعیت رو به بهبود تقاضا در فصل اوج فروش برای این محصول روندی ثابت و تا حد اندکی افزایشی را در هفته های آتی دنبال خواهند کرد. در اخبار خوراک پتروشیمی ها آمده است که در این هفته قیمت های اسید ترفتالیک خالص وارداتی به چین غالبا بدون تغییر و در رقم ۶۱۰ دلار در هر تن (CFR) قرار داشته و قیمت مونو اتیلن گلیکول در بازار نقدی با ۴۰ دلار کاهش به ۶۶۰ دلار در هر تن رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا