اخبار

کاهش مصرف پلاستیک‌های یک بار مصرف در ولز/ 19 درصد در طول یکسال!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر ارگان‌های دولتی در ولز بین سال‌های 2018 تا 2019 به اندازه 2.2 میلیون عدد کمتر از لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف استفاده کرده‌اند؛ کاهشی 19 درصدی در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال 2017 تا 2018. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد از میان 43 نفر از افرادی که به صورت مستقیم مصاحبه شدند، 8 نفر در فاصله سال 2018 تا 2019 هیچ لیوان یک‌بارمصرفی نخریدند و 7 نفر از این افراد نیز نی و یا درپوش پلاستیکی (همراه لیوان) را نخریدند. به علاوه این ارگان‌های دولتی در فاصله زمانی سال 2018 تا 2019 نسبت به سال‌های 2017 تا 2018، مبلغ 78 هزار یورو کمتر برای خرید لیوان‌های یک بار مصرف هزینه کردند.

برگزارکنندگان کمپین‌های زیست‌محیطی از این کاهش مصرف استقبال کردند اما معتقدند که 9.6 میلیون لیوانی که سفارش داده شده است نیز رقم بالایی است. با این حال بیمارستان‌ها، خدمات اورژانس، شوراها و سازمان‌های دولتی همه ادعا کرده‌اند که در تلاش برای کاهش حجم زباله تولیدشده از لیوان‌های یک‌بارمصرف هستند.

یکی از مراکزی که کاملا پلاستیک را حذف کرده است دانشگاه Cardiff است. سخنگوی این دانشگاه گفته است که حذف لیوان‌های یک بار مصرف تنها یکی از چندین راهکاری است که برای حذف پلاستیک اجرایی شده است. «ما از پیشرفت خود در سال‌های اخیر بسیار خرسندیم، با این حال به هدف خود نزدیک نشده‌ایم و همچنان به دنیال راه‌هایی هستیم که بتوانیم ردپای کربنی دانشگاه را کاهش دهیم.»

شورای Monmouthshire معتقد است که این سازمان نیز استفاده از لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف را در سال 2018 تا 2019 متوقف کرده است، این در حالی است که سازمان‌های دیگر در حال سرمایه‌گذاری بر روی لیوان‌های زیست‌تخریب‌پذیر یا تشویق کارکنان خود به استفاده از لیوان‌ها و ظروف پلاستیکی چندبارمصرف هستند.

این خبری خوب است که سازمان‌های دولتی در ولز در حال کاهش تعداد‌ لیوان‌های پلاستیکی و حل مشکلات ناشی از تعدد ضایعات نی پلاستیکی و درپوش لیوان‌های پلاستیکی برای حذف کامل آن‌ها تا انتهای سال 2020 هستند (برنامه عملی ضایعات و منابع)؛ اما با این حال خروجی کار آن‌ها نشان می‌دهد که همچنان کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. خانم Bettina Gilbert مدیر برنامه ضایعات و منابع می‌گوید: «این سازمان به زودی یک راهنمای خرید برای پلاستیک‌های یک بار مصرف در ارگان‌های دولتی ولز منتشر می‌کند تا به این ترتیب خرید پایدار در قلب برنامه کاری آن‌ها جای گیرد.»

در ماه ژوییه 2019 این سازمان سندی را منتشر کرد که بسپارهای قابل بازیافت و بهترین انتخاب‌ها را برای بسته‌بندی تعریف می‌کرد تا به این ترتیب نرخ بازیافت بسته‌های پلاستیکی را در انگلیس به صورت چشمگیری بهبود دهد. این کار مسیری را برای تدوین چشم‌اندازی مناسب در طراحی بسته‌بندی‌ها از جمله بسته‌بندی‌هایی که باید بازیافت شوند، فراهم می‌کند.

افزون بر این، یک جایزه برای کمک به بهبود نرخ بازیافت تعیین شده است. این جایزه بخشی از بودجه 18 میلیون دلاری برنامه ضایعات و منابع است که توسط دپارتمان محیط زیست، غذا و کشاورزی انگلیس در ماه مه 2019 آغاز به کار کرده است. راهبرد منابع و ضایعات به نحوی برنامه‌ریزی شده که به صورت قابل توجهی بازیافت ضایعات توسط شهرداری را در راستای دستیابی به هدف اقتصاد چرخشی اروپا، نرخ بازیافت 55 درصدی تا 2025، 60 درصدی تا 2030 و 65 درصدی تا 2035، افزایش دهد. هدف از این جایزه فراهم کردن پشتوانه مالی برای افزایش زیرساخت‌های بازیافت‌پذیری در خصوص ضایعات شهری برای مناطق غیرمسکونی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا