اخبار

کامیار تقیان، مدیر کارخانه ایرال مانا لفاف: لیبل های IML متالایز در ایران تولید می ­شود

بسپار/ ایران پلیمر شرکت ایرال مانا لفاف که در زمینه چاپ لیبل فعالیت و به صورت تخصصی برچسب های IML را برای صنایع غذایی و شیمیایی تولید می­ کند. این شرکت به ادعای مدیران آن برای اولین بار توانسته تولید لیبل­های IML را در ایران به ظرفیت صنعتی برساند. با نوسانات و مشکلات اخیر در زمینه تهیه کاغذ، بسیاری از افراد برآن شدند تا برای مصارفی چون روبان، بروشورهای تبلیغاتی و غیره به جای کاغذهای روغنی و تزیینی از لیبل­های تولیدی این شرکت استفاده کنند. ایرال مانا لفاف به نمایشگاه چاپ و بسته بندی هم دست پر آمده و لیبل­های آلومینیومی را برای اولین بار در بازار داخل به تولید رسانده است.

تقیان در خصوص تکنولوژی ساخت لیبل گفت: لیبل­های ما با حداقل ضایعات بر روی ظروف قرار می­گیرند و با حدود 8 سال سابقه در این زمینه، از سال 1393 با تاسیس این شرکت به تولید تخصصی لیبل­ پرداختیم. از قبل  با پیش بینی تحریم­ها، به سمت داخلی سازی مواد مورد نیاز برای تولید و چاپ رفتیم و خوشبختانه قبل از شروع تحریم­ها توانستیم جایگزین مناسبی برای تهیه مواد اولیه پیدا کنیم. هرچند ماشین آلات ایرانی نیستند اما از  پشتیبانی داخلی برای آن­ها بهره  می­بریم. از فیلم­های BOPP پنج لایه برای تولید لیبل استفاده می­کنیم. تا پیش از این، فیلم ­ها به صورت خام به ترکیه صادر شده، در آنجا چاپ  می­شد و به بازار برمی­ گشت و خوشبختانه امروز چاپ این لیبل­ها با کیفیت مطلوب و رقابتی در بازار داخل قابل انجام است. حتی تا چند سال قبل یک محصول لوکس و گران تلقی می­شد اما با وجود قابلیت تولید در داخل، حتی مزیت قیمتی نسبت به نمونه­ های چاپی و چسبی پیدا کرده است. اگر امروزه شاهد تعطیلی بی رویه کارخانه ­ها هستیم، به دلیل وابستگی بیش از حد به منابع وارداتی است. بعضی کشورها نیز پیشنهادات صادراتی داده ­اند و برنامه­ هایی برای صادرات داریم. در حال حاضر ارمنستان، عراق و برخی کشورهای اروپایی گفت و گوهایی برای صادرات صورت گرفته و حتی آلمان که یکی از شرکت­های طراز اول در زمینه چاپ لیبل است تمایل به خرید از ایران دارد.

وی در خصوص ورق IML متالایز اظهار داشت: این محصول جزو محصولات لوکس شرکت العطیف دبی تولید می­شد. در رنگ­های متنوع و خاص روی آن فعالیت کرده و نتایج مطلوبی هم گرفتیم هرچند تولید در میزان عمده صورت نگرفته و در حال معرفی این محصول به بازار هستیم. اکنون به جای کاغذ، ورق­های آلومینیومی در کاربردهای مختلف قابلیت استفاده دارد. البته شاید واقعیت فلزی بودن قالب­ها تا حدی تولید کننده را بابت مباحث بار الکتریکی و  امکان آتش سوزی بترساند اما طبق آزمایشات ما اگر در مسیر چاپ جرقه ­ای هم اتفاق بیفتد آنقدر خفیف است که به بدنه قالب منتقل نخواهد شد.

 

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 196ام بسپار که در نیمه دی ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به درخواست نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک سالانه با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا