اخبار

کامپوزیت های حاوی رشته‌های PP/PE مناسب برای کاهش وزن خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک رشته‌ی ترکیبی (Composite Filament) شامل هسته‌ی PP و پوسته‌ی LLDPE با نقطه‌ی ذوب اندک در یک منسوج جدید قابل گرماشکل‌دهی شدن با نام Simtex توسط شرکت Ube Exsymo واقع در توکیو تولید شد. این خبر برای اولین بار توسط www.plastics today.com منتشر گردید. 
منسوج ساخته شده از این رشته می‌تواند به صورت چند لایه بافته شده و در نهایت محصولی سخت را ایجاد نماید. این منسوج سخت می‌تواند در سقف خودروها و کیف‌های مسافرتی مورد استفاده قرار گیرد. حین فرآیند گرماشکل‌دهی LLDPE می‌تواند به تنهایی ذوب شده و بستری متشکل از الیاف PP ایجاد نماید.
این الیاف می‌توانند به صورت 1000 تا 3000 dtex به مشتریان عرضه شوند. استحکام این منسوجات 10 cN/dtrexis بوده که دو برابر استحکام الیاف PP معمولی می‌باشد. استحکام کششی یا به بیان دیگر مدول یانگ این محصول 95 cN/dtex بوده که سه برابر مقدار مدول یانگ الیاف معمول آن است. 
یک محصول 4 لایه از این رشته‌های ترکیبی  Simtex ساخته شده و در دمای 140 درجه‌ی سلسیوس و فشار 1 مگاپاسکال گرماشکل‌دهی شد. استحکام کششی این محصول 150 مگاپاسکال بوده، مدول کششی 2400 مگاپاسکال، استحکام خمشی 45 مگاپاسکال و مدول خمشی 1900 مگاپاسکال اندازه گیری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا