اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کامپوزیت های الیاف طبیعی و خودروهای مسابقه ای/ کاهش 94 درصدی در انتشار آلاینده ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت  Bcomp، یک تولید کننده الیاف طبیعی برای کاربردهای با کارایی بالا از مسابقه ای تا فضا، چندین پیشرفت جدید را اخیرا اعلام کرده است که افزودن فضای تریم داخلی با الیاف طبیعی به خودروهای مسابقه ای، صندلی های مسابقه فرمول 1 (F1) مک لارن و به رسمیت شناختن این مورد اخیر در نوآوری های شرکت است.

پس از تحویل موفقیت‌آمیز کیت بدنه کامپوزیت کامل با الیاف طبیعی برای درها و بال‌های عقب پورشه 718 Cayman سری  GT4 CS در اکتبر 2020، Bcomp اکنون این خودرو را با فضای داخلی پایدارتری تجهیز کرده است.

9 قطعه الیاف کربنی تریم داخلی – از جمله کانال‌های هوا، کنسول‌ها، بدنه مجموعه امپر و نمایشگر، درب داشبورد و پانل سقف – توسط Bcomp مهندسی معکوس شدند و با گزینه‌های الیاف طبیعی با استفاده از تقویت کننده‌های ampliTEX و powerRib جایگزین شدند که می‌توانند لرزش‌ها را تا 250 درصد به حداقل برسانند. اجزای بصری نیز با یک لاک مات رنگ آمیزی شده اند تا با بال عقب سری GT4 CS مطابقت داشته باشد.

به عنوان بخشی از این پروژه، Bcomp همچنین یک تجزیه و تحلیل پایدار و کامل را انجام داد و کامپوزیت های باالیاف طبیعی را با قطعات باالیاف کربن معمولی مقایسه کرد، نتایج نشان داد اولی کاهش 94٪ در انتشار الاینده ها را ارائه می دهد.  این قطعات در سپتامبر 2021 در مسابقات استقامتی Nürburgring تحت آزمایش‌های مسابقه‌ای استقامتی قرار گرفتند.

Christian Fischer، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Bcomp خاطرنشان می‌کند: ” در کنار این مزایای اصلی، فن اوری‌های الیاف طبیعی ما همچنین میرایی ارتعاش را بهبود بخشیده و رفتار تصادفی و بدون متلاشی شدن را به دلیل خواص مکانیکی و طراحی ذاتی‌شان ارائه می‌دهد. با توجه به محبوبیت انتقال تکنولوژی خودروهای مسابقه ای  به خودروهای عادی و جاده ای – و شباهت بین GT4 و خودروهای اسپورت جاده‌ای – امکان استفاده از برنامه‌های جاده‌ای برای فناوری ما را ثابت می‌کند. ما مشتاقانه منتظر ادامه کار خود با     Porsche Motorsport و بررسی امکانات و کاربردهای جدید برای کامپوزیت های پایدار در مسابقات اتومبیلرانی و فراتر از آن هستیم.”

گام بعدی نیز استفاده McLaren Racing  (بریتانیا) از منسوجات الیاف طبیعی Bcomp در صندلی‌های مسابقه F1 در سال 2020 بوده است. این صندلی ها برای اولین بار در Grand-Prix بریتانیا 2021 استفاده شد، زمانی که مک لارن با صندلی    Lando Norris به مقام چهارم رسید. به گفته Bcomp، تجزیه و تحلیل پایداری نشان داده است که کامپوزیت های الیاف طبیعی تیم مسابقه را قادر می سازد تا 85 درصد از انتشار CO2 در صندلی Lando  را کاهش دهد.

 

تبدیل شدن به یکی از چهار فینالیست Trophées PME 2021 پیشرفت دیگری است که همچنان نشان دهنده پیشرفت های مستمر Bcomp در فضای الیاف طبیعی از زمان شروع به کار این شرکت در سال 2011 است.

Fischer می‌گوید: “زمانی که Bcomp را تأسیس کردیم، فرایبورگ را به‌عنوان مکان تأسیسات خود انتخاب نمودیم، زیرا شهر و اطراف آن به سرعت در حال تبدیل شدن به قطبی برای نوآوری، دانش فنی و شرکت‌های آینده‌نگر هستند.

اتصال به تمام نقاط سوئیس به ما این امکان را می دهد که هم تیمی های بسیار ماهر مورد نیاز خود را از تمام مراکز اصلی جمعیت در غرب و مرکز سوئیس جذب کنیم. فینالیست شدن در Trophées PME نشانه دیگری است که ما از مرحله استارتاپ خود خارج شده ایم که نتیجه تلاش تیمی وسیع و مستمر در سال های گذشته است. ”

مراسم اهدای جوایز Trophées PME 2021 در 17 نوامبر در Forum Fribourg برگزار می شود.

 

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا