اخبار

کامپوزیت هایی با عملکرد بسیار بالا صنایع مختلف را تسخیر می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت ژاپنی Teijin Group موفق به تولید محصولات مورد نیاز برای ساخت کامپوزیت هایی با عملکرد بالا بسیار زیاد شده است. این شرکت محصولات خود را در نمایشگاه JEC World 2019 به علاقمندان معرفی کرد. یکی از محصولات نوآورانه و مهم این شرکت الیاف کربن Tenax با ویژگی‌های عملکردی متفاوت است.

الیاف کربن Tenax خواص چندسازه‌های ساخته شده از مواد گرمانرم و گرماسخت را بهبود می‌بخشند. نکته‌ی قابل توجه در تولید این الیاف، پوشش آن‌ها با نیکل است. استفاده از الیاف کربن پوشش دهی شده با نیکل، رسانایی الکتریکی به خواص مکانیکی الیاف کربن اضافه خواهد شد. در این صورت، الیاف نسبتا کوتاه با مدول متوسط برای کاربردهایی که در آن‌ها مدول کششی بالاتری مورد نیاز است، قابل استفاده خواهد بود.

علاوه بر معرفی الیاف Tenax با ویژگی‌های متفاوت، محصولات دیگری با فناوری به روز و کاربردهای نوین نیز معرفی شدند. از جمله این محصولات می‌توان به الیاف آرامید Twaron و Technora اشاره کرد. این الیاف استحکام قابل توجه را در کاربردهایی نظیر جعبه دنده (Gear Box) ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از محصولات معرفی شده یک گونه‌ی پلی اتیلن با جرم مولکولی بسیار زیاد با نام Endumax است. این گونه دارای پایداری ابعادی قابل توجه، وزن سبک و استحکام قابل توجه است. ویژگی‌های این پلی اتیلن استفاده از آن را در خودروهای بزرگ ممکن می‌سازد.

شرکت Teijin دسته‌ای از منسوجات بی بافت را نیز در این نمایشگاه معرفی کرد. نام تجاری این محصولات HACOloft بوده که ویژگی‌های منحصر به فرد آن این محصول را برای کاربردهای خودروسازی، توربین‌های بادی، ساخت کشتی و تجهیزات ورزشی مناسب می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا