اخبار

کارشناس معاونت غدا و دارو: ظروف یکبار مصرف کدر و تیره تهیه شده از مواد بازیافتی برای استفاده مناسب نیست

بسپار می نویسد، کارشناس معاونت غدا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ظروف یکبار مصرف کدر و تیره تهیه شده از مواد بازیافتی برای استفاده مناسب نیستند.
سعیده امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم باید هنگام استفاده از ظروف یکبار مصرف به این موضوع مهم توجه داشته باشند که این ظروف از مواد پلاستیکی بازیافتی تهیه نشده باشند.
وی یادآوری کرد: به طور معمول ظروف یکبار مصرف بازیافتی دارای رنگ کدر و تیره هستند و شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت ندارند.
امیدی با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه ای باید برای مواد غذایی سرد استفاده شود، افزود: تحت هیچ شرایطی نباید برای توزیع مواد غذایی داغ از آنها استفاده کرد و این ظروف فقط برای مایعات و مواد غذایی خنک مثل شربت، شیر سرد، آبمیوه و آب استفاده شود.
وی اظهار کرد: ظروف یکبار مصرف سفید رنگ و فوم دار نیز برای مواد غذایی سرد، گرم و مرطوب مناسب هستند و در این میان نباید برای مواد غذایی داغ استفاده شوند.
کارشناس معاونت غدا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: استفاده از این نوع ظروف برای مواد غذایی و آشامیدنی با دمای بالای 65 درجه سانتیگراد و مواد غذایی چرب ممنوع است چرا که موجب آزاد شدن مونومرها می شود.
وی گفت: این مونومرهای شیمیایی سلامت انسان ها را با خطر جدی مواجه می کند و در واقع سرطان زا هستند.
امیدی خاطرنشان کرد: بهترین ظروف یکبار مصرف برای استفاده، ظروف یکبار مصرف گیاهی است که به لحاظ بهداشتی و هم زیست محیطی مناسب بوده و در کشور به تولید انبوه نیز رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا