اخبار

کارشناس فروش شرکت اصفهان مقدم: مردم در خریدشان به نوع بسته‌بندی محصول هم توجه داشته باشند

بسپار می نویسد، شرکت اصفهان مقدم بیش از 40 نوع محصول تولید می‌کند و کار اصلی آن چاپ و بسته‌بندی است شامل بسته‌بندی موادغذایی و خوراک دام و طیور و انواع پاکت‌های موردنیاز صنعت مثل پاکت‌های وکیوم، پاکت‌های کامپوزیت و پاکت‌های پلی اتیلن. دیگر محصولاتمان از نوع مصرفی هستند مثل سفره‌های یکبارمصرف، کیسه‌های زباله و کیسه‌های فریزر و پوشش‌های بهداشتی و غیره.

برای تأمین مواداولیه بیشتر از بورس خریداری می‌کنیم یا از پتروشیمی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم. شرکت سپهرپلیمر زیرمجموعه شرکت اصفهان‌مقدم است که تنها تولیدکننده‌ی فیلم های پلی‌استر در کشور هستند. این شرکت تنها تولیدکننده ای است که حتی صادرات نیز به کشورهای دیگر دارد که به نوعی می‌توان گفت در خاورمیانه قد علم کرده است و در واقع با تولیداتش از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند. مواد اولیه آن‌ها نیز از پتروشیمی و یا از بورس تأمین می‌شود.

نوآوری ما برای این دوره از نمایشگاه همین تولید فیلم های پلی‌استر بوده است چون بعد از سرمایه‌گذاری حدود یکسال است که تولید آن آغاز شده است. پلی‌استر جایگزین بسیار مناسبی برای پلی آمید و پلی اتیلن می‌باشد و مزیتش این است که در بسته‌بندی استحکام را زیاد می کند و از لحاظ چاپ رنگ پذیری براقتر و زنده‌تری دارد و مانع بسیار خوبی برای انتقال بو یا آلودگی است.

چون سالنی که در این دوره از نمایشگاه به ما تعلق گرفت به نوعی همه شرکت‌کنندگان صنایع وابسته هستند و واقعاً با این صنعت آشنا هستند و بازدید موثری از سایر صنایع به نوعی مشتری نداشتیم.

انتظار نمایشگاه بهتری را داشتیم ولی خوب به نظر می‌سد آن چنان که باید استقبال نشده است.

پلیمرها باید در واقع بین مردم فرهنگ‌سازی شود. باید اطلاع‌رسانی انجام شود به طوری که مردم در خریدشان به نوع بسته‌بندی محصول هم توجه داشته باشند که مثلا جنس آن پلی استر است یا پلی‌آمید.

درحالیکه هیچ اطلاعاتی راجع به بسته‌بندی محصول ندارند در حالیکه ممکن است مثلا آن محصول نباید با پلی‌آمید بسته‌بندی می شده و در کنار باید توجه داشته باشند بسته بندی در اولویت است که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

 

(ادامه دارد …)



متن کامل این مصاحبه را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا