اقتصاد و مدیریت

چگونه بعد از فارغ‌التحصیلی شاد و موفق باشید؟

بسپار می نویسد، اگر شما یکی از میلیون‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستید-بله میلیون‌ها!- پیشنهاداتی داریم که شادی و موفقیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 آلن ابرهارت پروفسور اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانشگاه جورج‌تاون آمریکا خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توصیه‌هایی را مطرح کرده است که در نظر گرفتن‌شان می‌تواند مفید واقع شود.

 به هر حال فارغ‌التحصیلی شروعی برای یک زندگی جدید است، یکی از تعهدات معمول زندگی است. بنابراین به شما تبریک می‌گوییم، از جشن فارغ‌التحصیلی لذت ببرید.

اما بعد از اینکه حسابی خوش گذراندید لطفا نکات زیر را در نظر بگیرید.

1. اگر شغلی ندارید و یا یک برنامه مدون برای ادامه تحصیل ندارید پس هرچه سریع‌تر یک شغل انتخاب کنید و مشغول شوید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد شما هرچه مدت‌زمان بیشتری بیکار باشید به همان اندازه یافتن شغل سخت می‌شود. این بدین معنی نیست که شما اولین پیشنهاد کاری را بپذیرید بلکه نشان می‌دهد که روند یافتن شغل چقدر می‌تواند طولانی شود.

اگر همزمان به چند شرکت درخواست استخدام داده‌اید و برای مصاحبه به این شرکت‌ها می‌روید همه شرایط را لحاظ کنید و تا به شرکت بعدی نرفته‌اید پیشنهاد شرکت قبلی را رد نکنید، بلکه درخواست مدتی برای تصمیم گیری کنید.

پیشنهاد و معرفی موقعیت‌های شغلی مختلف به دیگران می‌تواند موجب محبوبیت و تاثیر شخصیت شما در اذهان اطرافیان شود.

بنابراین قبل از رد کردن یک پیشنهاد شغلی به این فکر کنید که اگر پیشنهاد دیگری وجود نداشته باشد چه می‌کنید.

اگر پیشنهاد شغلی یا چشم‌اندازی برای آینده ندارید قابل درک است که این تفکرات به دلیل احساس عدم امنیت شغلی و یا افسردگی باشد اما هوشیار باشید که این احساسات و تفکرات منفی شما را به ناامیدی و یاس خواهد کشید. گرچه یک مقدار نگرانی می‌تواند کمک کننده باشد اما بایستی مراقب باشید تا با زیاد شدن‌شان موجب افسردگی و انفعال شما نشوند.

2. اگر چندین پیشنهاد شغلی دارید حتما میزان پاداش‌ها و تسهیلات را در نظر بگیرید.

مقایسه حقوق پایه شرکت‌ها آسان است اما این میزان پاداش و تسهیلات یک شغل است که می‌تواند که تفاوت ایجاد کند، علی‌الخصوص در صورتی که معاف از مالیات باشد.

البته در نظر گرفتن میزان پاداش‌ها و تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای انتخاب یک شغل باشد بلکه مواردی نظیر میزان شهرت و برتری شرکت پیشنهاددهنده، آینده‌دار بودن، رشد درآمد، محیط کار، فرهنگ غالب بر شرکت و مکان شرکت از عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

3. از بین بردن بدهی‌های بد و وام‌های ضرردهنده

بدهی بد در واقع پولی است بیشتر از سودی که مبلغ وام به شما رسانده است برای شما ضرر به بار می‌آورد. برای مثال اگر شما وامی بگیرید و سودی که به شما می‌رساند کمتر از حالتی باشد که این پول را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کردید و یا به دلیل سود بازپرداخت، اصلا آن را نمی‌گرفتید، در واقع شما متضرر شده‌اید.

4. به زندگی دانشجویی ادامه دهید

تحقیقات حاکی از یک ارتباط معمول و مثبت میان پول و شادی است. بله می‌دانیم که این مسئله خیلی واضح است چرا که مسلما هرچه بیشتر پول داشته باشید شادتر خواهید بود اما دانستن اینکه تحقیقات علمی نیز این موضوع را اثبات کرده است، خالی از لطف نیست.

با توجه به این موضوع، به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر بدهی ندارید و از یک شغل یا درآمد خوب برخوردار هستید همچنان تا مدتی پس از فارغ‌التحصیلی سبک زندگی دانشجویی را ادامه دهید.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا