اخبار

چگونه از پسماندهای پلاستیکی کسب درآمد کنیم؟

بسپار می نویسد، برای کسب درآمد از پسماندهای پلاستیکی بهترین روش بازیافت صحیح و کارامد می باشد.از مهم ترین نکات در بازیافت، جداسازی موثر است.


. اصولاً در ساخت یک قطعه پلیمری از مواد مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال در بطری های آب معدنی  ، بدنه از جنس  PET، در (Cap) از جنس  پلی الفین، و برچسب (Lable)  از جنس PVC  می باشد.نکته مهم در هنگام بازیافت بطری های PET جداسازی PET  از پلیمر های دیگر همچون پلی الفین ها و PVC می باشد. هم چنین در هنگام  جمع آوری پسماند ها امکان وارد شدن آلودگی ، فلزات ، شن و … در مخلوط مورد بازیافت وجود دارد. در یک بازیافت کارآمد همه این نوع آلودگی ها از مواد PET باید جدا گردد.

شرکت Sorema  ایتالیا  با بیش از 40 سال تجربه در صنعت بازیافت انواع  پلاستیک ها  و لاستیک،  خط بازیافت بطری PET خود را با بالاترین بازده برای جداسازی انواع پلیمر، آلودگی، فلز و … طراحی نموده است. در این خط تولید ورودی بطری های بسیار کثیف می باشند که پس از شستشو، جداسازی و خرد شدن به  صورت پرک قابل استفاده در صنایع ورق و … در می آیند. ازجمله مزایای جداسازی موثر خط بازیافت شرکت Sorema این است که پرک PET حاصله به دلیل جداسازی مناسب از  PVC و دیگر پلیمر ها  می تواند در محصولاتی با درجه شفافیت بالا مثل ورق PET مورد استفاده قرار گیرد.

 اگر بازیافت با دستگاهی انجام شود که جداسازی مناسب نداشته باشد اختلاف دمای ذوب PVC با PET سبب تغییر رنگ محصول و کاهش خواص آن می شود. بنابراین ارزش افزوده بدست آمده از بازیافت بسیار کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کانال تلگرام fcctrading با آدرس: https://telegram.me/FCCtrading   مراجعه و یا با  شماره تلفن 88787883-021 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا