اخبار

چهره صنعتی بسپاری سال 1400 به انتخاب گروه رسانه ای بسپار در گروه بسپار: محمدرضا شاکری

بسپار/ ایران پلیمر ششمین دوره جایزه “چهره های بسپاری سال” توسط گروه رسانه ای بسپار برگزار شد.

 

چهره صنعتی بسپاری سال

ماشین سازی پارسیان از نام های بسیار اندک باقیمانده در صنعت ساخت ماشین آلات فرآیند پلاستیک در کشور است. در غیاب سیاست ها و برنامه های کلان توسعه صنعتی کشور که بتواند روند فعالیت های ساخت  و تولید و یا تجارت و بازرگانی و واردات را در بخش های مختلف هدایت، رصد و حمایت و همراهی کند، معدود افرادی به پشتوانه دانش، تلاش و علاقه قلبی به خاک کشور پرچمی را برافراشته نگه داشته اند که آسان نبوده.

دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت که زندگی خودساخته اش بر حسب تصادف یا اتفاق به سمت و سوی صنایع پلیمر آمده است. نقطه عطف زندگی حرفه ای خود را آشنایی با جوان آن روزهای صنعت ماشین سازی تزریق پلاستیک می داند که در مجموعه اش سالها تجربه اندوخته.

تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا علیرغم اخذ پذیرش، محقق نمی شود و او راه خود را با تاسیس ماشین سازی پارسیان ادامه می دهد.

او از روزهایی می گوید که سازندگان ایرانی 95 درصد بازار کشور را در اختیار داشتند و امروزی که سهم ساخت داخل در آن به زیر 10 درصد رسیده است!

به اعتقاد او پیشران توسعه صنعتی هر کشوری، صنعت ماشین سازی و فناوری است و با این نگرش در سالهای بسیار سخت، دست از حرفه خود برنداشته و تنها در کنار معدود همتایانش، در برابر انقراض صنعت ساخت ماشین آلات تزریق پلاستیک کشور ایستاده است.

 

عنوان “چهره صنعتی بسپاری سال” اعطا می شود به محمدرضا شاکری به دلیل چند دهه استمرار در صنعت ساخت ماشین آلات فرآیند پلاستیک در کشور و تلاش برای به روزرسانی، نوآوری و فناوری در تولیدات. 

 

ایران پلیمر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا