اخبار

چهارمین همایش نوآوری یکم و دوم اسفندماه برگزار می‌شود/ تقدیر از شرکت‌های نوآور و آموزش ارزیابی نوآوری برای شرکت‌ها

بسپار/ایران پلیمر نایب رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از برگزاری چهارمین دوره همایش نوآوری در اول و دوم اسفندماه سال 1400 خبر داد.

مهندس سعید ذکایی، دبیر چهارمین همایش نوآوری اظهار کرد: برگزاری همایش نوآوری در ماه پایانی سال ١۴٠٠ زمان خوبی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها به ارزیابی برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه برای سال آینده بپردازند که چقدر برای حوزه نوآوری و حوزه‌های جدید، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آیا برنامه توسعه سازمان خود را با تغییرات جهانی و ایران در حوزه صنعت پلاستیک همگام کرده‌اند یا خیر.

وی افزود: همچنین مزیت برگزاری همایش نوآوری در پایان سال این است که می‌تواند در برنامه ریزی سال آینده برای سازمان‌ها جایگاه ویژه داشته باشد، سازمان‌ها و شرکت‌ها قطعا باید در مسیر فعالیت و فرایند تولید خود نوآوری داشته باشند، در غیر این صورت دچار روزمرگی می‌شوند و اگر سازمان‌ها دچار روزمرگی شوند، محکوم به شکست هستند. اگر سازمانی می‌خواهد توان رقابت اقتصادی خود را حفظ کرده و رشد کند حتما باید برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی مناسبی برای نوآوری داشته باشد.

زکایی با اشاره به شعار همایش مبنی بر اینکه «آیا صنعت پلاستیک برای تغییرات سریع متحول‌کننده جهانی آماده است؟»، گفت: با توجه به شرایط سال جاری پسا کرونا و تحولات جدی که در حوزه های تکنولوژی و فناوری و… رخ داده، اگر فعالان صنعت پلاستیک خود را برای این تغییرات و تحولات آماده نکنند قطعا از بازی رقابت کنار گذاشته می‌شوند.

تقدیر از شرکت‌های نوآور و آموزش ارزیابی نوآوری برای شرکت‌ها

رئیس کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از برگزاری یک رویداد مهم در کنار محورهای اصلی همایش نوآوری خبر داد و افزود: با همکاری «دبیرخانه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران» به ارزیابی و توانمندسازی سازمان‌های نوآور اقدام کرده‌ایم، کمیته تخصصی برای این موضوع تشکیل شده که طی این فرایند به سازمان‌ها آموزش داده می‌شود چگونه میزان نوآوری خود را اندازه‌گیری کنند یا چگونه برای این موضوع در سازمان خود برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های توانمند و نوآور در حوزه‌های مختلف از جمله تولید و توسعه محصولات جدید، بازاریابی، خدمات مشتری و در بخش‌های مختلف، انتخاب و در همایش معرفی و تقدیر می‌شوند.

زکایی در خصوص محورهای همایش نیز گفت: توانمندسازی سازمان‌ها در حوزه تغییر و نوآوری، محیط زیست و نوآوری سبز، مقررات محیط زیستی فرصت و محرک نوآوری، روند نوآوری و تغییر در صنعت پلاستیک، روندهای کلان تکنولوژی و تاثیر آن در صنعت پلاستیک، پنج محور اصلی این همایش است و در کنار آن‌ها نیز بخش جالبی اضافه شده که مربوط به تجارب موفقیت‌ها و شکست‌های سازمان ها در حوزه نوآوری است.

وی ادامه داد: در بیشتر کنفرانس ها و همایش ها به موضوع موفقیت پرداخته می شود، اما در این همایش به بررسی تجارب شکست هایی که در زمینه نوآوری اتفاق افتاده پرداخته خواهد شد که خود در نوع خود کم نظیر است و بدون شک تجاربی که در شکست ها وجود دارد می تواند زمینه ساز موفقیت های آینده باشد.

دبیر چهارمین همایش نوآوری در پایان تاکید کرد: ضرورت رشد ما این است که تغییر و نوآوری را در سازمان ها اجرایی کنیم، سرعت این نوآوری در صنایع مرتبط با پلاستیک کمی پایین است اما امسال نیاز و ضرورت آن با توجه شرایط ایجاد شده بیش از گذشته احساس می‌شود و باید با نگاهی مثبت به سوی پیشرفت با تکیه بر نوآوری حرکت کرد.

اینپیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا