اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کامپوزیت گرمانرم LANXESS برای کاربرد در گوشی های تلفن همراه در Chinaplas2021 رونمایی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا  در بسپار/ایران پلیمر تلفن Carbon 1MKII از شرکت Carbon Mobile، نوعی تلفن همراه هوشمند با استانداردهای جدید در وزن سبک، طراحی باریک و زیست پایداری بوده که از این ماه به بازار ارئه خواهد شد. ماده اصلی برای تولید این تلفن یک چندسازه گرمانرم از گروه محصولات Tepex dynalite شرکت LANXESS است. این چندسازه با بافته های بسیار ریزبافت از 1000 رشته کربن پیوسته تقویت شده است.
به گفته متخصص Tepex شرکت LANXESS، ماده چندسازه آنها که برای قطعات بسیار سبک وزن که در معرض تنش مکانیکی قابل توجهی قرار می گیرند، توسعه داده شده و امکان ساخت ضخامت دیواره بسیار نازک را فراهم می کند. در واقع، با استحکام و صلبیت بالای آن، این ماده برای استفاده روزمره نیز بسیار مناسب می باشد.
علی رغم خواص پیشرفته الیاف کربن برای ساختارهای محکم و در عین حال سبک، ایمن ماده رفتار ضد الکترومغناطیسی از خود نشان می دهد. به این معنا که آنها سیگنال های رادیویی را سد کرده و با ساختن یک قفس Faraday به جای آنکه به سیگنال ها اجازه عبور دهند، آنها را به اطراف بدنه دستگاه پخش می کنند. تا کنون دستگاه های مرتبط با الیاف کربن برای صنعت تکنولوژی غیر قابل اسفاده بوده اند.
پس از چهار سال تحقیق و توسعه، مهندسان Carbon Mobile یک فرایند انقلابی را توسعه دادند که استفاده از الیاف کربن در دستگاه های ارتباطی را ممکن می سازد. فناوری انحصاری HyRECM الیاف کربن را با مواد چندسازه تکمیلی با هم گداخته تا به سیگنال های RF اجازه عبور دهد.
برای ارتقای بیشتر قابلیت ارتباطی دستگاه ها، از یک جوهررسانا، که توسط پرینتر سه بعدی داخل ساختار الیاف کربن به کار رفته است، استفاده کردند. نتیجه، اولین الیاف کربن رسانای امواج رادیویی شد. این فناوری جدید با به کاررفتن در Carbon 1MKII، برای اولین بار یک ساختار محکم الیاف کربن را تولید کرد که نه تنها باریک و بک است، بلکه از کمتر از 5% پلاستیک تشکیل شده است. با استفاده از همین قواعد ساختاری برای ساخت شاسی ماشین فرمول یک، بدنه به صورت تک پوسته ساخته شد. نتیجه آن استفاده بهینه از صلبیت پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) بود.
این خواص باعث هماهنگی بین ضخامت دیواره باریک و وزن کم تلفن هوشمند شده و همچنین کوچک سازی را ممکن می سازد. این خواص به دلیل عدم وجود تقویت کننده توده ای، که داخل بدنه جای زیادی می گیرد، است. طراحی تک-پوسته ای امکان تولید دستگاه با وزن 125 گرم را فراهم ساخته که یک سوم وزن تلفن ها هوشمند فعلی می باشد. همچنین دیواره آن 3/6 میلیمتر بوده که 25% باریک تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا