اخبار

چمن مصنوعی تولید شده بر پایه‌ی سویا و نیشکر!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت SYNLawn به عنوانی محصولی برای نسل آینده یک نوع پلی اتیلن تجدیدپذیر دوست دار محیط زیست و پایه طبیعی را که از نیشکر Brazilizn تولید می‌شود به بازار مصرف معرفی کرد. 

این نیشکر تحت شرایط کنترل شده‌ی زیست محیطی، اجتماعی و صنعتی رشد کرده است. این محصول جدید که در واقع SYNRenew® نام دارد برای ساخت چمن مصنوعی استفاده شده و تلفیقی از پلی اورتان بر پایه‌ی سویا با نام  BioCel™ و فناوری تولید الیاف پلی‌اتیلن بر پایه‌ی نیشکر با نام تجاری EnviroLoc™ می‌باشد. همه‌ی این فناوری‌ها و مواد با یکدیگر آمیخته شده تا یک محصول چمن مصنوعی کاملا پایه طبیعی تولید گردد. طبق گفته‌ی مسئول بخش بازاریابی و فروش این شرکت، یکی از ارزش‌های کلیدی حفظ منابع زیست محیطی بوده که به خوبی در محصولات تولید شده‌ی این شرکت نمایان می‌شود.

طبق مقایسه‌هایی که توسط صنعت بر این محصول صورت گرفته، تولید آن 9 برابر بهینه تر از زمانی است که از نیشکر یا ذرت اتانول استخراج می‌شود. به علاوه تولید این محصول 5/4 برابر بهینه تر از زمانی است که اتانول از چغندر قند استخراج می‌شود. جالب تر اینکه تولید هر یک پوند پلی اتیلن پایه نفتی حدود 5/5 پوند گاز دی اکسید کربن در هوا آزاد می‌کند. این در حالی است که گیاهان همین مقدار از گازهای گلخانه‌ای را به خود جذب می‌کنند تا طی 18 ماه همان مقدار نیشکر را برای ساخت پلی اتیلن تولید نمایند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا