اخبار

چالش جهانی بر سر آلودگی های دریایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر با افزایش دغدغه ی جهانی مبنی بر آلودگی های دریایی، بسیاری از شرکت های صنعتی پیشرو در زمینه ی پلاستیک ها از متخصصان این حوزه درخواست کرده اند تا راه حل های موثری را ایجاد نموده و در همایش Chemical Industries Association که سالانه در لندن برگزار می شود به بیان راه حل های خود بپردازند.

آلودگی های دریایی یک چالش جهانی بوده و تولیدکنندگان پلاستیک ها با همکاری یکدیگر می توانند اثر به سزایی در کاهش رهایش پلاستیک ها در طبیعت به خصوص دریاها داشته باشند. از جمله فعالیت هایی که شرکت های تولیدکننده می توانند در این زمینه داشته باشند می توان به ایجاد نواوری در تولید، جمع آوری پایه ای پلاستیک ها، دسته بندی و آمایش آنها و همکاری با بخش های خصوصی و کمک گرفتن از انها اشاره کرد.

مزایایی که پلاستیک ها در زندگی ما ایجاد کرده اند بی شمار است. این مواد به ما اجازه می دهند تا کارهای بییشتری را با موادی کمتر انجام دهیم. از میزان هدر رفت مواد غذایی می کاهند. ذخیره ی انرژی را در خانه های ما افزایش می دهند و موجب کاهش رهایش دی اکسید کربن در اتمسفر هوا می شوند. اگرچه این مواد هیچ جایی در طبیعت ندارند و مواد بسیار ارزشمندی برای رها شدن در طبیعت محسوب می شوند.

در همایش Chemical Industries Association متخصصان بسیاری در راستای افزایش اگاهی های عمومی به سخرانی طی سمینارهای مختلف پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا