مقالات

پیش بینی بازار پوشش های دریایی تا سال 2024

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، بر اساس گزارش سازمان پیش بینی بازار جهانی، بازار جهانی پوشش های دریایی با درآمدی بیش از 15 بیلیون دلار تا سال 2024  سرعت رشد سالیانه ای نزدیک به 7% در سالهای 2016 تا 2024 خواهد داشت.

کشتی سازی Asia-pacific که شرکتی چینی است عامل مهم و اثرگذاری در بازار پوشش های دریایی در طول سال های 2016 تا 2024 خواهد بود. در سال 2015 ظرفیت صنعت کشتی سازی در چین  بیش از 50 هزار تن  به همراه سایر کشورهای منطقه خود از جمله ژاپن،کره جنوبی، فیلیپین و تایلند ثبت شد. استفاده اجباری از محصولاتی که بتواند عملکرد و طول عمر کشتی را بهبود دهد منجر شده که استفاده از پوشش هایی با کیفیت خوب و دوستدار محیط زیست بیشتر شود که در نتیجه­ی این رویکرد صنعت پوشش در سال های آینده تقویت خواهد شد.

با توجه به فعالیت های در حال انجام، درخواست پوشش های دریایی ضد خزه در طول سال های پیش بینی شده بیشتر خواهد شد. در سالهای آینده اگرچه ممکن است که در ساخت کشتی های جدید کاهش وجود داشته باشد، اما کشتی های ساخته شده در سال های گذشته، در آینده نزدیک نیاز به تعمیر و نگهداری دارند که بر بازار پوشش دریایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود بطوریکه فعالیت های مربوط به تعمیر و نگهداری یکی از بازارهای بزرگ فعالیت در آینده نزدیک خواهند بود.

گزارشات نشان می­دهد این است که تغییرات قیمت مواد خام بازار جهانی پوشش های دریایی را در سال های آتی محدود خواهد کرد. کاربردهای چندگانه مواد خام، به همراه فشارهای نظارتی و سیاسی در رابطه با فعالیت های معدنی مواد خام، می تواند قدرت معامله تامین کنندگان را بیشتر کرده که در نتیجه هزینه کلی تولید محصول برای تمامی کسانی که در صنعت سهیم هستند بیشتر خواهد شد.

محدودیت VOC در پوشش های دریایی که توسط EPA تنظیم شده است بازار پوشش های دریایی را محدود می کند. در پوشرنگ ها و پوشش ها از افزودنی های سمی و دارای VOC بالای زیادی استفاده می شود. نگرانی های زیست محیطی منجر به یک سری طرح های دولتی شده که بر توسعه صنعت در سال های آینده اثر منفی خواهد داشت.

پوشش های ضد خزه با توجه به کاربرد گسترده شان از جمله محصولات مهمی هستند که میتوانند مانع رشد خزه در بدنه کشتی ها شده و با در نظر گرفتن این موضوع که رشد خزه در بدنه کشتی منجر به آسیب های فیزیکی و شیمیایی در بدنه کشتی خواهد شد. این محصول بیش از 40% بازار پوشش های دریایی جهانی را در سال 2015 در بر داشته است. 

مهندس جمال طاهران

(ادامه داد..)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 182ام دوماهنامه پوشرنگ که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا