اخبار

پیش بینی بازار اسید استیک تا سال 2027

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش منتشر شده توسط Grand View Research, Inc. پیش بینی می شود بازار جهانی اسید استیک تا سال 2027 به 13.41 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

افزایش تقاضا برای منومر وینیل استات (VAM) از صنایع مختلف مثل نساجی، چسب ها و صنایع رنگ و پوشش ها عامل اصلی رشد بازار اسید استیک می باشد.

بیشترین کاربرد اسید استیک در تولید VAM می باشد. رشد فعالیت های ساختمان سازی در جهان منجر به افزایش مصرف VAM شده است. منومر وینیل استات به میزان وسیعی در تولید رنگ ها و پوشش ها استفاده می شود. با توجه به همه گیری ویروس کرونا، تاسیسات بیمارستانی جدیدی در کشور های آسیایی (شامل هند و چین)، اروپا، امریکا و کانادا ساخته شده است. این افزایش در فعالیت های ساختمان سازی منجر به افزایش مصرف VAM و در نتیجه افزایش تقاضای جهانی برای اسید استیک شده است.

کاربرد دیگر اسید استیک در تولید ترفتالیک اسید خالص (PTA) می باشد. PTA بطور وسیعی برای تولید رزین های پلی استر مورد استفاده در پوشش ها بکار می رود. پوشش های پلی استر در صنایع مختلف مثل کلاف پوشانی (coil coating)، صنایع خودرویی، لوازم خانگی و سایر موارد استفاده می شوند. بعلاوه تقاضا برای الیاف پلی استر تولید شده از PTA نیز در حال افزایش می باشد. پیش بینی می شود منطقه آسیا – اقیانوسیه به دلیل افزایش تولیدکنندگان رنگ و پوشش ها و منسوجات در سال های 2020 تا 2027 بیشترین رشد را در بازار اسید استیک داشته باشد. کشور هایی مثل چین، هند، ویتنام و اندونزی بیشترین سهم را در بازار های آسیایی خواهند داشت. بزرگترین تولیدکنندگان اسید استیک در جهان عبارتند از Celanese Corporation و British Petroleum .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا