اخبار

پیش بینی آینده بازار پوشش­های دریایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق تحقیقات انجام شده توسط بینش بازار جهانی(Global Market Insights)، پیش بینی می­شود که از سال 2016 تا 2024 در حدود هفت درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR)پوشش­های دریایی فراتر برود و سهم بازار پوشش­های دریایی از 15 میلیارد دلار بیشتر شود.

طبق گفته­ ی GMI، نیاز روزافزون به مصرف سوخت پایین باعث افزایش تقاضا برای پوشش ضدخزه می­شود.

کریستین اوتوسن، رئیس شرکت دریایی، همپل (Hempel) گفت: قیمت مواد اولیه بیش از مقدار پیش بینی شده افزایش یافته است، که بر کل صنعت پوشش تأثیر گذاشته است و همچنین در سطح جهان شرایط سخت بازار در صنعت دریایی وجود داشته است.

“ما سال 2019 را سال پیشرفت می­بینیم و انتظار می­رود در کل، بازار جهانی پوشش رو به رشد باشد.”

“ال کامینسکی” مدیر دریایی ایالات متحده افزود: “صنعت تجاری پوشش دریایی در آمریکای شمالی از ابتدای سال 2018 شاهد رشد مداوم بوده است و می­بینیم که این روند با سرعت مشابه­ تا سال 2019 و تا سال آینده ادامه خواهد یافت.”

اوتوسن گفت: “بسیاری از کشتی­داران، کشتی­های خود را در محل تعمیر کشتی(drydock) قرار داده­اند تا بتوانند کشتی­های خود را تعمیر و همزمان از پوشش دریایی استفاده کنند.” وی افزود: “از آنجایی که صنعت همچنان در جستجوی کارآمدترین روش بهره برداری می­پردازد، تأمین­کنندگان تلاش می­کنند راه ­حل­هایی را ارائه دهند که باعث کاهش هزینه سرمایه گذاری یا کاهش مصرف سوخت شود که بر روی مشتریان خود تأثیر بگذارند.”

کامینسکی گفت: “هرگونه افزایش حتی کم در صنعت نفت و گاز منجر به صعود در بازار پوشش­های تجاری دریایی آمریکای شمالی می­شود.”

مناطق رشد

طبق گفته GMI ، آسیا واقیانوسیه به رهبری چین ، کره جنوبی و ژاپن پیشرفت­های فوق العاده­ای در صنعت کشتی سازی داشته است.

طبق تحقیقات، چین به عنوان رهبر جهانی ظاهر شده و سفارشات جدید بیش از 33 درصد از صنعت کشتی سازی جهان را به خود اختصاص داده است.

با توجه به فعالیت­های بزرگ کشتی سازی در چین، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان، طبق تحقیقات GMI، آسیا واقیانوسیه سهم قابل توجه­ی از این صنعت کلی را خواهند داشت.

اوتوسن گفت: “مناطقی که بیشترین تقاضای پوشش دریایی را دارند ، مستقیماً با کشورهایی با بالاترین میزان تناژ  ارتباط دارند.” به عنوان مثال، در اروپا، کشورهای بزرگ حمل و نقل مانند یونان، آلمان، نروژ (قطب های دریایی) همچنان بیشترین تقاضای پوشش دریایی را دارند. آسیا (به طور خاص ژاپن، چین، سنگاپور) نیز تقاضای زیادی دارد. “

آیین نامه

تنظیم مقررات محصولات زیست کش(biocidal)(BPR, Regulation (EU) 528/2012) توسط آژانس مواد شیمیایی اروپا، در مورد موجودیت در فروشگاه و استفاده از محصولات زیست‌کش، تعریف شده است که برای محافظت از انسان، حیوانات، مواد یا کالاها در برابر مضرات ارگانیسم هایی مانند آفات یا باکتری­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

 

مترجم: مهندس محمّد بختیاری، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر-  رنگ، پژوهشگاه رنگ

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 206 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در اوایل  آذرماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا