اخبار

پیشرفت در تولید قطعات سه بعدی پلی پروپیلنی/ استاندارد قطعات پزشکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر فناوری سه بعدی Ricoh و فناوری تولید افزایشی (AMT) با همکاری یکدیگر در حال بهبود ویژگی های ظاهری قطعات پلی پروپیلن چاپ شده به روش چاپ سه بعدی هستند. هدف این همکاری دستیابی به کیفیتی است که در قالب گیری تزریقی برای این قطعات ایجاد می شود. همکاری بین چاپ سه بعدی Ricoh و AMT به پلی پروپیلن این اجازه را می دهد، به واسطه ی فناوری هموار سازی جدید، در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

به عنوان مثال استانداردهای پزشکی نشان می دهند که قطعاتی که برای رهایش دارو مورد استفاده قرار می گیرند و یا قطعاتی که قرار است با بخشی از بدن انسان در ارتباط باشند باید سطح فوق العاده همواری داشته باشند تا از رشد میکروارگانیسم ها بر روی آن ها جلوگیری شود. PP یکی از موادی است که به دلیل وزن سبک، انعطاف پذیری و ضدآب بودن، برای کاربرد داخل بدن مناسب است. ولی کاربرد این ماده به دلیل سطح ناهمواری که دارد در حیطه ی پزشکی محدود شده بود.

لیزر Ricoh موجب سینتر شدن می شود و این قطعات با استفاده از فناوری AMT سطح بسیار همواری پیدا می کنند. مهم ترین بخش این تحقیق موفقیتی است که از روش جدید و اصلاح شده ی AMT که در فناوری PostPro3D وجود دارد، برای تولید قطعات چاپ سه بعدی شده ی پروپیلن، به دست آمده است. نتیجه ی چاپ این قطعات و تست آن ها نشان داد بهبود قابل توجهی در خواص مکانیکی و ویژگی های سطح آن رخ داده است. این تغییرات به دلیل استفاده از فرایند هموارسازی سطح که بر روی قطعات چاپ شده ی پلی پروپیلن انجام گرفت، رخ داده است.

قطعاتی که با استفاده از لیزر Ricoh چاپ سه بعدی شدند، با استفاده از فرایند AMT فرایند افزایش میزان هموار بودن آن ها انجام میشوند. این فرایند موجب افزایش کیفیت قطعات PP و همچنین کاهش زمان تولید و قیمت تمام شده ی این قطعات خواهد شد. نتایج آزمون ها نشان می دهند که میزان ناهمواری سطح با استفاده از این روش به میزان 95درصد کاهش پیدا می کند که، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، این تغییر در ظاهر قطعات نیز مشخص است. از دیدگاه مکانیکی میزان کشش در نقطه ی شکست در قطعه¬ای که فرایند AMT برای آن انجام شده است حدود 4برابر بیشتر از سایر قطعات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا