اخبار

پیشرفته ترین انبار کالاهای خطرناک در بندر امام (ره) ساخته شد

بسپار می نویسد، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از پایان عملیات ساخت مجهزترین انبار کالاهای خطرناک و پایانه مواد آتش زا با اعتبار 153 میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد، «سعدالله عبداللهی» گفت: با توجه به اینکه امروزه بخشی از محموله کشتی ها را کالاهای خطرناک تشکیل می دهد، ایجاد انبار کالای خطرناک و آتش زا به عنوان مکانی ایمن و مناسب برای نگهداری کوتاه مدت کالای خطرناک در بندرهای جهان اهمیت دارد.
وی افزود: انبار نگهداری کالاهای خطرناک به لحاظ تنوع بالا و ماهیت، طراحی و ساخت از حساسیت بالایی برخوردار است که باید در طراحی و ساخت آن نکات ویژه ایمنی و امنیتی لحاظ و در مدت بهره برداری رعایت شود.
عبداللهی اعلام کرد مجموعه انبار کالاهای خطرناک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در زمینی به گستره 6 هزار مترمربع ساخته شده است و در زمره مجهزترین انبارهای بندری ایران به شمار می رود که فضاهایی مانند انبارهای مسقف، انبارهای روباز، ساختمان اداری و بخش توزین کالا دارد.
وی افزود: با بهره برداری از این انبارها یک میلیون و 800 هزار تن به ظرفیت پذیرش کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بویژه کالاهای خطرناک و آتش زا افزوده می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این انبارها از عالی ترین سطح استانداردها برخوردار است و می تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر بندرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
بیست و سوم تیرماه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه دولت برای ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کشور، موافقت کردند.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.
ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شوراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا