اخبار

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران یک گواهینامه جدید دریافت کرد

بسپار می نویسد، پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران موفق به كسب گواهي تعهد به تعالي از سوي مركز تعالي سازماني و سازمان مديريت صنعتي شد.



يكي از اقدامات راهبردی موجود در برنامه راهبردي پژوهشگاه كه زمستان 93 در پژوهشگاه تدوین شده  و در جلسه مورخ 29/2/94 به تصويب هيات امنا رسيده است، پیاده ­سازی تعالی سازمانی است. این اقدام راهبردی در راستای تحقق هدف استراتژیک «گسترش و تعمیق نظام­های مدیریتی» است. هم اكنون پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران به منظور ایجاد انگیزه مناسب و تلاش در جهت نهادینه­سازی فرهنگ تعالی، در جایزه تعالی سازمانی نیز شرکت كرده و موفق به دريافت گواهي تعهد به تعالي گرديده است.
از شرايط دريافت گواهي تعهد به تعالي مي توان به موارد زير اشاره كرد:
اجرای یکی از روش های خود ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی که به وسیله آن بتوان نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود را استخراج کرد.
استخراج و اولویت بندی برنامه های بهبود
به اجرا گذاردن برنامه های بهبود
در مجموع در سازمان متقاضی باید حداقل در سطح مدیران ارشد و میانی آشنایی کاملی با مدل، مفاهیم و معیارهای آن وجود داشته باشد.
گفتني است،الگوی تعالی سازمانی در سال 1390 به عنوان مدلی مبتنی بر اصول اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی- ایرانی تدوین و مبنای ارزیابی سازمان­ها و شرکت­های ایرانی قرار گرفته است و سطوح تعالی در جایزه ملی بهره­وری و تعالی سازمانی ایران، شامل پنج سطح  و با كسب حداقل امتیاز لازم برای احراز هر سطح هر شرح زیر است»:
تنديس زرّين (650+)
تنديس سيمين (550+)
تنديس بلورين (450+)
تقدير براي تعالي (300+)
تقدیر نامه «««« (401 تا 450)
تقدیر نامه ««« (351 تا 400)
تقدیر نامه «« (300 تا 350)
گواهي تعهد به تعالي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا