اخبار

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی امیر کبیر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بسپار/ ایران پلیمر رییس پژوهشگاه صنعت نفت و رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه، نشست مشترکی برگزار و همچنین تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.

جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه، نشست مشترکی برگزار و همچنین تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.

این تفاهم‌نامه که با حضور معاونان و مدیران هر دو مجموعه به امضاء رسید موضوعاتی نظیر همکاری در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید در صنایع نفت و گاز و تدوین آئین‌نامه‌های مورد نیاز مراکز نوآوری را دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، همکاری در اجرای دوره‌های جدید بین‌ رشته‌ای مورد نیاز صنایع نفت و گاز کشور، انعقاد توافق‌نامه، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های معتبر جهانی به منظور تبادل اطلاعات و تجارب آموزشی- پژوهشی و همچنین همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنایع نفت و گاز از مهم‌ترین برخی از مفاد این تفاهم‌نامه محسوب می‌شوند.
در حاشیه این مراسم معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر به فعالیت‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اصلاحات ساختاری مناسبی را در این دانشگاه انجام داده‌ایم و امیدواریم که این تغییرات دانشگاه‌های ما را به سمت دانشگاه نسل سوم هدایت کند چرا که ضعف اصلی دانشگاه‌ها، نسل اولی بودن آن‌ها است.

وی در همین راستا افزود: دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که بیشتر در چرخه اقتصادی کشور خود نقش داشته و در جهت نیاز‌های کشور حرکت می‌کنند.

معتمدی با ابراز عدم موافقت با پیوستن پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها به زیر مجموعه وزارت علوم تاکید کرد: این امر در هیچ‌جای دنیا مرسوم نیست و از آنجا که هر یک وظایف متعددی را بر عهده دارند، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها باید بتوانند مکمل یکدیگر باشند تا مثمر ثمر واقع شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تاکید بر اینکه این دانشگاه از نظر وضعیت علمی در جایگاه مناسبی قرار دارد گفت: به ازای هر هیات علمی ۲/۴ مقاله داریم و رتبه اول را در کشور داریم و در سال‌های اخیر این دانشگاه در زمینه ارجاعات نیز روندی رو به رشد داشته است.

 وی با بیان این‌که برای دستیابی به اهداف خود در سه زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: افزایش قرار‌داد‌های صنعتی، نوآوری و مهارت‌افزایی سه محور اساسی است که در این بخش‌ها فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.
وی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری به تعاملات آتی گفت: امیدواریم با برگزاری این‌گونه نشست‌ها و بازدید‌ها بتوانیم فعالیت‌های مکملی را انجام دهیم و پژوهشگاه صنعت نفت و پردیس‌های ما می‌توانند در زمینه‌های متعددی با یکدیگر فعالیت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا