اخبار

پوشش‌های ضدزنگ با عمر بالا جهت استفاده در توربین‌های باد مستقر در دریا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، تولید انرژی توسط توربین‌های باد مستقر در دریا نیز صورت می‌پذیرد. اما، یکی از مشکلات اصلی پیش‌روی این توربین‌ها باد نمکی بوده که می‌تواند منجر به زنگ زدگی و کاهش عمر این توربین‌ها گردد. برای توجیه اقتصادی این توربین‌ها طول عمر مفید آنها باید در حدود 25 سال باشد.

با توجه به دشوار بودن جابجایی توربین‌ها به کشتی، هرگونه فرایند نگهداری و تعمیر می‌بایست در دریا انجام شود. این مسئله در بحث تجدید پوشش‌های ضد خوردگی سختی دوچندانی ایجاد می‌نماید. در این بین، محققان شرکت Fraunhofer در سدد توسعه فیلم محافظی هستند که فرایند تعمیر توربین‌ها را بهینه نماید. این محققان در تلاشند تا افزایش طول عمر خوردگی پوشش‌ها دوره‌های تعمیر را طولانی‌تر نمایند.

محققان شرکت IFAM در حال توسعه فیلم محافظی هستند تا در بازه‌ای که سطح تمیز شده و برای اعمال پوشش آماده می‌گردد، از نفوذ رطوبت و نمک در تماس با سطح جلوگیری بعمل آورد. چالش پیش رو آن است که فیلم مورد نظر باید استحکام مناسبی در ابتدا داشته باشد و در انتها نیز براحتی و بدون برجا گذاشتن هیچ ناخالصی از سطح جدا گردد. محققان این شرکت تا کنون به دو راه حل برای رفع این مشکل دست یافته‌اند که در مرحله ثبت اختراع می‌باشد.

یکی از مزیت‌های استفاده از این فیلم‌های محافظ کاهش هزینه نگهداری می‌باشد. زیرا، زمان بحرانی بین آماده سازی سطح و اعمال پوشش بر روی آن با دقت بیشتری قابل برنامه‌ریزی می‌باشد. این کاهش هزینه تا یک صدم هزینه جاری نگهداری توربین‌های باد مستقر در دریا خواهد رسید. قابل ذکر است که هزینه پوشش‌دهی سطوح فلزی در سامانه‌های نصب شده در دریا در حدود چندهزار یورو به ازاء هر متر مربع می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا