اخبار

پورقاضی: ضررورت حضور بازرگانان خلاق در نمایشگاه مسکو

بسپار به نقل از ایلنا می نویسد، مهدی پورقاضی گفت: قطعا حضور تجار و بازرگانان و همچنین تولیدکنندگان در نمایشگاه مسکو بر توسعه تجاری کشور موثر است به‌شرطی که این حضور همراه با خلاقیت و تلاش واقعی شرکت‌کنندگان باشد.

مهدی پورقاضی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره توسعه روابط تجاری ایران و روسیه گفت: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل روابط تجاری با روسیه صورت گرفته اما هنوز جا دارد برخی موانع مانند مسائل بوروکراتیک که از جمله آن مجوزهای صادرات به روسیه است، حل و شرایط اعطای این مجوزها آسان‌تر شود.

پورقاضی ادامه داد: نمونه دیگر اقداماتی که می‌تواند موثر باشد، تعیین محورهای صادراتی و شناخت بازار روسیه و بازارهای مشابه آن در کشورهای همسایه است. نمی‌توان به یک کشور محدود شد یا برنامه‌ریزی‌های بازرگانی را براساس الگوهای تجاری یک کشور مشخص کرد اما به هر ترتیب آنچه تاکنون صورت گرفته، نیاز به کامل شدن دارد و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران به محدودیت‌های تجارت با روسیه اشاره کرد و گفت: مساله دیگر در رابطه با روسیه موانع پولی و بانکی است که هنوز برطرف نشده، به‌طوری که استفاده از پول روسیه برای ایران سخت است. به عبارتی مساله حمل و انتقالات پولی و بانکی ایران و روسیه هنوز وجود دارد. از طرفی لازم است در انجام امور مربوط به حمل‌ونقل ایران و روسیه با توجه به کارهایی که تاکنون انجام شده، سرعت بیشتری به‌کار گرفت.

پورقاضی در رابطه با نمایشگاهی اختصاصی ایران در مسکو که که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: قطعا حضور تجار و بازرگانان و همچنین تولیدکنندگان در این نمایشگاه بر توسعه تجاری کشور موثر است به‌شرطی که این حضور همراه با خلاقیت و تلاش واقعی شرکت‌کنندگان باشد، البته جدا از مسکو بازار شهر قازان در روسیه هم ظرفیت‌های خوبی برای استفاده تجار و بازرگانان کشور دارد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که نهادهای واسطه‌گر مانند اتاق بازرگانی چه کمکی به روند توسعه تجاری در رابطه با روسیه دارند، ادامه داد: این نهادها حلقه اتصال بازرگانان داخلی به بازرگانان خارجی و به‌نوعی معرف آنها در بازار‌های جهانی هستند اما در رابطه با روس‌ها باید گفت اگر اتحادیه اوراسیا فعال شود و ایران در این اتحادیه نقشی بر عهده گیرد، حجم مبادلات تجاری بیش از گذشته افزایش پیدا می‌کند.

لازم به توضیح است نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو 22 تا 24 اردیبهشت‌ماه امسال از سوی شرکت بین‌المللی رهکار پالایش‌میر برگزار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا