اخبار

پلی استایرن ها صدرنشین معاملات هفته گذشته مواد پلیمری

بسپار می نویسد،حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۵۴ هزار و ۱۰۵ تن رقم خورد.

 عرضه محصولات پلیمری در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته ۶۴ هزار و ۵ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۱۵۰ تن بود.

در صدر کالاهای پرتقاضا در هفته گذشته و در تالار پتروشیمی پلی استایرن های مقاوم و انبساطی پتروشیمی تبریز با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی قرار داشتند، به طوری که این کالاها از پرتقاضا ترین کالاها بودند. به این ترتیب گرید ۷۲۴۰ این مجتمع هم ۷۵۰ تن عرضه و ۲۱۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۰۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۱۹۰ تومان بود.

همچنین پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ با عرضه ۱۰۰ تن به میزان ۳۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۹۶ تومان و نرخ خرید این کالا هم ۴ هزار و ۸۷۵ تومان رقم خورد. پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ هم با حجم عرضه ۱۰۰ تن ۲۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۹۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۸۷۵ تومان رقم خورد.

در رده بعدی کالاهای مورد توجه بازار، پی وی سی ۵۷ پتروشیمی آبادان قرار داشت که برعکس گریدهای دیگر با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

پلی پروپیلن های شیمیایی، پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و بطری و همچنین پلی پروپیلن های نساجی و فیلم هم جز کالاهای جذاب تالار پتروشیمی در هفته گذشته بودند.

به این ترتیب گرید ۷۸۱ بطری پتروشیمی تندگویان با ۱۰۷۸ تن عرضه ۱۱۰۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه  آن ۳ هزار و ۱۰۵ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۱۵ تومان رقم خورد. همچنین گرید ۸۲۱ نیز با حجم عرضه ۱۳۶۴ تن به میزان ۳۳۹۹ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۵۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۵۰۹ تومان بود.

همچنین گرید ۶۴۱ نساجی این مجتمع هم با حجم عرضه ۱۱۰۰ تن به میزان ۱۳۲۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۶۶ تومان و با نرخ ۳ هزار و ۱۵۲ تومان توسط کارگزاران خریداری شد.

منبع: بورس کالای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا