اخبار

پلی آمیدهایی حاوی 60 درصد الیاف شیشه آماده برای جایگزینی فلزات

بسپار/ایران پلیمر سری جدیدی از آمیزه های پلی آمید 66 تقویت شده با الیاف شیشه به عنوان پلی مقرون به صرفه بین مواد گرمانرم مهندسی و بسپارهای خاص با قابلیت تحمل دمایی زیاد معرفی شده اند. این مواد جدید برای افراد فعال در صنعت قالب گیری تزریقی پلی فتالامیدها به عنوان جایگزین فلزات شناخت می شود. تولیدکننده ی این محصول شرکت Teknnor Apex بوده که به تازگی گونه های جدید خود را معرفی نموده است.

این گونه های جدید تولیدی شرکت Teknor Apex که سری آمیزه های Creamid TM A3H7.5G نام گرفته اند، استحکام و سفتی بسپارهای پر شده با درصد زیادی از الیاف شیشه را دارا بوده و در عین حال خواص مکانیکی بسیار خوبی را حتی در دماهای بسیار بالا تا 240 درجه ی سلسیوس حفظ می نماید.

با توجه به ویژگی های این ماده، استفاده از آن در تولید قطعاتی که دیواره ی نازکی دارند مناسب شناخته شده است. از این ماده می توان در تولید قطعات سبک وزن خودروها استفاده نمود. به گفته ی این شرکت قیمت این گونه های جدید تولید شده نسبت به سایر گونه هایی که سابقا مورد استفاده قرار می گرفت، همچون پلی فتالامیدها و یا پلی آمیدهای خاص نظیر PA4.6، PA 11T، PA MDX6 و یا PA 4T قابل مقایسه و مقرون به صرفه تر است.

استفاده از گونه های Creamid TM A3H7.5G برای مصرف در کاربردهای خودرویی در قسمت زیر هواکش که به مدت زمان طولانی تحت دمای بالا قرار می گیرند، پیشنهاد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا