اخباراخبار ویژه

پلاستیک های پزشکی جدید و تقاضا برای تجهیزات پیشگیری از همه گیری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تقاضا برای وسایل حفاظت شخصی (PPE) و تجهیزات پزشکی برای تشخیص کووید 19 رو به افزایش است. برای محافظت از انسان ها به ویژه کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا بسیاری از شرکت-ها به دنبال راهکارهای جدیدی برای حفاظت در مقابل این ویروس هستند.
تا اوایل سال 2020 تعداد کمی از شرکت ها به تولید کالای PPE می پرداختند. ولی امروزه، همچنان که تعداد بیشتری از مراکز تولید بازگشایی می شوند، تقاضا برای ماسک به سرعت در حال افزایش است. برای کاهش فشار وارد بر تامین کنندگان تجهیزات پزشکی، بسیاری از شرکت ها منابع خود را برای تامین تقاضای رو به رشد بازار برای تولیدات بهداشتی تغییر دادند.
از دیدگاه کمبود PPE شرکت ElkemSparkSilicones یک ماسک سیلیکونی با عنوان KN95 را تولید کرده است. در این ماسک از آخرین فناوری این شرکت استفاده شده و با سرعت بسیار بالایی تولید می شود. ماسک سیلیکونی که به نام دستگاه تصفیه هوای بدون پودر هم نامیده می شود، از 5لایه تشکیل شده که می توانند به طور موثری از عبور باکتری ها، قطرات، گرد و غبار و دیگر آلودگی های موجود در هوا جلوگیری کند. بازده فیلتر کردن این ماسک بیش از 95% است. قرارگیری مناسب ماسک بر روی صورت نیز به دلیل انعطاف پذیری بالای این ماسک امکان پذیر است. همچنین بندهای نگهداره ی آن به هیچ عنوان پشت گوش را اذیت نمی کنند. این محصول به دمای بالا مقاوم بوده و تغییر شکل نمی دهد. این ماسک با تعویض فیلتر مجددا قابل استفاده می باشد.
در مقابل بیماری کووید 19، شرکت Stratasys پرینت سه بعدی برای طراحی مدل عفونت ریوی را انجام دادند. یکی از شرکای Stratasys در چین به نام Mutilplus در جلوگیری از شیوع این اپیدمی بسیار کمک کرد. فناوری چاپ سه بعدی امکان ایجاد ساختارهای سه بعدی را بر اساس داده های CT ایجاد می کند. در این روش، آلودگی های ریه ی فرد بیمار طی 5 روز با استفاده از یک چاپگر سه بعدی چاپ می شود. این کار با چاپگر دیجیتال J750 با دقت 0.014 میلی متر انجام می شود. می توان از مواد مختلفی با میزان سختی، شفافیت و رنگ متفاوت در این چاپگر استفاده کرد. مدل های سه بعدی چاپ شده به پزشک کمک می کند بهتر و دقیق تر بیماری و روند تغییرات آن را بررسی کند. همچنین مدل هایی که سریع آماده می شوند و به دست پزشک می رسند مدت زمان انتظار را برای تشخیص و تصمیم گیری در مورد بیماری کاهش می دهند.
در طول شیوع بیماری، استفاده از تجهیزات خود مراقبتی افزایش پیدا کرده است. برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، نیاز است که دستگا ها به طور مکرر تمیز شده و ضدعفونی شود. ولی باید به این موضوع دقت کرد که ضدعفونی کردن های مکرر اثرات زیست محیطی به همراه دارد. فناوری کوپلیمرهای تولیدی در شرکت SABIC’s LNP™️ELCRES™️CRX ویژگی های مواد مورد استفاده برای تولید محصولات حفاظت سلامتی را بهبود بخشیده است. محصول جدید SABIC نه تنها با محیط های خورنده ای مانند الکل، پراکسیدها و ترکیبات حاوی آمین نوع چهارم سازگاری دارد، بلکه عملکرد مکانیکی خوبی نیز از خود نشان می دهد. گرید LNP™️ELCRES™️CRX از این پلیمر خواص بسیار عالی در برابر محیط خورنده ای که مواد ضدعفونی کننده ایجاد می کنند از خود نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا