اخبار

پلاستیک های بازیافت شده در آسفالت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر این نتایج برای فیلم بازیافت شده ی پلی اتیلنی امیدوار کننده است.  انجمن صنعت پلاستیک (Plastics) واشنگتن نتایج امیدوار کننده ای از فرصت های جدید تجاری منتشر کرده است. این نتایج به پروژه ی فیلم آسفالتی مربوط می شود که با همکاری مرکز ملی فناوری آسفالت (NCAT) انجام گرفته است.

بر اساس آنچه Plastics news منتشر کرده است، فرمولاسیون جدیدی از آسفالت با استفاده از پلی اتیلن بازیافت شده تهیه شده است. آزمایش های زیادی بر روی این فرمولاسیون صورت گرفته که نتایج آن ها نشان می دهد این فرمولاسیون عملکردی مشابه فرمولاسیون های اصلاح شده با پلیمرهای تجاری دارد. این خبر نشان دهنده ی ایجاد بازار بزرگی برای پلیمرهای بازیافتی است.

بر اساس گفته ی این خبر، Plastics با NCAT به منظور انجام آزمون های مربوط به استانداردهای حمل و نقل همکاری می کند. انجام آزمون مربوط به این استانداردها گام مهمی برای تولید این ماده در مقیاس بزرگ در آمریکا است. تنی رادوسزسکی مدیرعامل Plastics بیان می کند: ” Plastics افتخار می کند که در این زمینه با NCAT همکاری می کند. همه ی پروژه ی مشترک ما برای تولید منسجم ترین و کامل ترین داده ها در مورد اثر حضور پلی اتیلن بازیافت شده بر آسفالت است. ما این داده ها را در دسترس همه قرار می دهیم. همه ی صنعت پلاستیک در حال گسترش استفاده از مواد بازیافتی هستند.”

تحقیقات نشان می دهد که حضور مقدار کمی از پلی اتیلن بازیافت شده موجب بهبود ویژگی هایی مانند سختی و مقاومت بدون ایجاد ترک و یا شکست در اثر نوسانات دمایی می شود. بر اساس گزارش Plastics، با استفاده از نسبت مناسبی از آسفالت و پلی اتیلن بازیافت شده و یک کوپلیمرفعال به عنوان افزودنی، فرمولاسیون جدید به اندازه ی فرمولاسیونی که با استفاده از بلاک کوپلیمر SBS تولید می شود کاربردی بوده و قیمت پایین تری دارد.

فن یین ، از اساتید NCAT بیان می کند: “به عنوان یکی از مراکز راهبردی در تحقیقات مرتبط با آسفالت، NCAT به خوبی با plastics هماهنگ شد. این هماهنگی برای تولید فرمولاسیونی بود که در آن بتوان از پلاستیک بازیافت شده استفاده کرد. این کار نه تنها آغازگر یک صنعت جدید و بسیار مهم است بلکه یک کار زیرساختی برای افزایش کیفیت جاده ها با استفاده از مواد بازیافتی خواهد بود. این عمل مانند یک حرکت برد-برد برای محیط زیست و همچنین صنعت آسفالت خواهد بود.”

با موفقیت هایی که در مقیاس آزمایشگاهی در تولید این فرمولاسیون حاصل شده است، Plastics در حال حاضر با چند شرکت در حال انجام پروژه های مرتبط در مقیاس بزرگتر است. تحقیقاتی که در NCAT صورت گرفت تنها بخشی از پروژه ی Plastics برای تولید تجارت جدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا