اخبار

پلاستیک های بازیافتی مسیر دوچرخه سواری را هموار می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسیپار ایران پلیمر  جاده ی پلاستیکی یا  PlasticRoad به جاده ای گفته می شود که اخیرا با استفاده از پلاستیک های بازیافتی در Zwolle  کشور هلند ساخته شده است. ساخت این جاده پیش از این تنها در حد یک ایده بوده که اکنون به واقعیت پیوسته است. طرح ساخت این جاده برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و توسط یک پیشرو در ساخت جاده به نام KWS که زیر مجموعه ی شرکت شناخته شده ی Royal VolkerWessels می باشد، مطرح شد. سپس KWS برای پیشرفت های بهتر PlasticRoad وارد به همکاری های بیشتر با Wavin و Total شد.
ساخت این جاده جزو فعالیت های مربوط به چرخه ی اقتصاد مدور می باشد. با توجه به اینکه ساخت چنین جاده ای برای اولین بار است که انجام می گیرد، فرصت مناسبی در جهت شناخت چالش های فنی و امکان سنجی های اقتصادی محسوب می گردد. 
اولیت پروژه ی نیمه صنعتی مربوط به این طرح ساخت جاده ای ۳۰ متری برای عبور و مرور دوچرخه بود. در ساختار چنین جاده هایی حفره هایی تعبیه شده تا هم آب اجازه ی عبور از آن را داشته و هم سیم و کابل به صورت دقیق جایابی شوند. 
همکاری های صورت گرفته بین سه شرکت KWS، Wavin  و Total  با تمرکز بر بهینه کردن عملکردهایی نظیر ظرفیت تحمل بار، بهبود طراحی قطعات پیمانه ای (Modular)، نسبت مناسبی از پلاستیک های بازیافتی و طراحی های سه بعدی جاده صورت گرفته است. علاوه بر این، تحقیقات گسترده ای در زمینه ی کاهش اثرات زیست محیطی در اثر حضور این جاده انجام گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا