اخبار

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری: ریزش قیمت دلار رکورد شکست

بسپار می نویسد، در روزی که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد، دلار به پایین‌ترین قیمت از 2 اردیبهشت رسید. روز شنبه، شاخص بازار ارز 38 تومان از ارزش خود را از دست داد تا از مرز روانی  3 هزار و 750 تومان پایین برود و روی قیمت 3 هزار و 748 تومان قرار بگیرد.

 این بیشترین میزان افت دلار در سال 96 بود و بهای این ارز را تا اوایل اردیبهشت‌ ماه پایین برد. به گفته فعالان، اثر روانی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، تمدید تعلیق تحریم‌ های هسته‌ای ایران و تغییر رفتار معامله‌ گران از انتهای روز پنج‌شنبه، سه عاملی بودند که این ارز را در مسیر کاهشی قرار دادند. همسو با افت بهای دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 6 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 218 هزار تومان رسید. کاهش ارزش شاخص بازار ارز مهم‌ ترین عاملی بود که بهای سکه را در مسیر کاهشی قرار داد. روز شنبه، معامله‌گران سکه نیز تمایل چندانی به خرید نداشتند و بخشی از آنها ترجیح دادند تماشاچی وقایع بازار باشند. سکه تمام بهار آزادی در حالی در اولین روز هفته وارد کانال یک میلیون و 210 هزار تومان شد که در 2 روز انتهایی هفته در کانال یک میلیون و 220 هزار تومان قرار داشت.

 

بازگشت دلار؟

به گفته شماری از بازیگران بازار ارز، قیمت دلار در اولین روز هفته بیشتر تحت‌تاثیر هیجانات روانی در مسیر کاهشی قرار گرفت و بیشترین افت خود در سال جاری را به ثبت رساند. این عده انتظار دارند، دلار در روزهای آینده با کاهش جو روانی حاضر بر بازار به مسیر عادی خود بازگردد و از کف قیمت 28 روزه بلند شود. این عده باور دارند، قیمت دلار پیش از انتخابات بیشتر تحت‌تاثیر عرضه بازارساز قرار داشت و روز شنبه نیز تحت‌تاثیر متغیرهای روانی افت کرد. به این ترتیب، آنها معتقدند با کاهش عرضه بازارساز، قیمت ظرفیت رشد بیشتری را خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا