اخبار

پریفورم های PET برای کاربرد در کیت های شناسایی بیماری COVID-19

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در این مطالعه، فرایند تست مواد پیش سازه ی PET برای کاربرد به عنوان ویال های تست ویروس کرونا در زمان شیوع بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت Southeastern Container که در تولید قوطی های PET با شرکت Coca-Cola همکاری می کند پیش سازهای PET را برای شرکت های آمریکایی و کانادایی تولید می کند. محصولات این شرکت برای اینکه برای تولید ویال های کوچک نگهداری نمونه ی تست ویروس کرونا مناسب باشند دارای استاندارد 20oz هستند. اندازه ی این پیش سازه ها به طور دقیق برای جمع آوری نمونه ی COVID-19 مناسب است و سرپیچ آن اطمینان لازم را بسته شدن و جلوگیری از ریختن نمونه هنگام حمل و نقل دارد. حجم تولید این شرکت حدود 7 میلیون تیوب تست در هفته است. این تیوب ها توسط شرکت های مختلفی که تست کرونا انجام می دهند در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.
در استفاده های عادی، پیش سازهای PET برای تولید بطری های پلاستیکی که برای نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند به صورت دمنده قالبگیری می شوند. فرایند پر کردن و سیل کردن این شیشه ها برای هر نوع محصول و در شرکت های مختلف متفاوت است.
آزمون کشش محوری با اعمال نیرو از بالا
برای ایجاد اطمینان از اینکه بطری مقاومت لازم را هنگام پیچیده شدن درب توسط دستگاه و پس از پر شدن قوطی دارد، این آزمون انجام می شود. برای انجام این آزمون از دستگاه تست مقاومت فشاری محوری استفاده می شود و استاندارد این تست بر اساس ISBT و ASTM D2659 است. دستگاه آزمون Mecmesin یکی از مرسوم ترین دستگاه ها در انجام این آزمون است.
تست گشتاور
این تست برای این انجام می شود که بطری هنگام پیچیده شدن در و باز کردن آن توسط فرد مصرف کننده مقاومت لازم را دارد و آسیب نمی بیند. برای انجام این تست لازم است استانداردهای ASTM D2063 و ASTM D7860 بر روی نمونه انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا