اخبار

پریفرم های دو لایه مخصوص بطری‌های شیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد, در نمایشگاه Drinktec 2017 که در تاریخ 11 تا 15 سپتامبر در شهر مونیخ برگزار شد، یک شرکت سوییسی تولید کننده‌ی دستگاه‌های قالب گیری تزریقی به نام Netstal پیش سازهای دو لایه ای با نام Prelactia را معرفی کرده که برای کاربردهای بطری‌های شیر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر شیر، نوشیدنی‌هایی که طول عمر طولانی‌تری دارند نیز می‌توانند به صورت کاملا ایمن و اقتصادی بسته بندی شوند. 
شرکت Netstal اعلام کرده است که برای تولید بطری‌های نیم لیتری شیر با استفاده از فناوری Prelactia باید از خط تولید PET-LINE 2400-4000/1000 استفاده نمود. یک واحد اضافی تزریق سری 1000 در موقعیتی به نام L در واحد تزریق اصلی در این خط واقع شده است که طی اولین مراحل قالب گیری یک لایه‌ی خاکستری رنگ با ضخامت 1 میلی متر را در حفره‌ی 32+32 تزریق می‌نماید. این لایه سپس با لایه‌ی دیگری به ضخامت 4/1 میلی متر به رنگ سفید پوشش دهی می‌شود. تمامی مدت زمان این فرآیند 9 ثانیه به طول خواهد انجامید.  
این ساختار دولایه سودآوری‌های اقتصادی را برای تولید کننده فراهم خواهد نمود. بر ای ساخت بطری‌های شیر سفید رنگ معمولا رنگ دانه‌های دی اکسید تیتانیوم به بسپار مربوطه اضافه می‌شود. این رنگدانه علاوه بر ایجاد رنگ مناسب می‌تواند خواص سدگری مناسبی را نیز در برابر نور UV ایجاد نماید. این در حالی است که این افزودنی زمانی می‌تواند حداکثر بهره وری را داشته باشد که حداقل 15 درصد وزنی کل آمیزه مورد استفاده قرار گیرد. اما زمانی که از فناوری Prelactia استفاده می‌شود مصرف این افزودنی تنها در لایه‌ی خارجی می‌تواند میزان مصرف آن را به میزان چشمگیری کاهش دهد. با استفاده از فناوری Prelactia حدود 100 درصد نور مرئی قابلیت ورود به داخل بسته بندی را نداشته و به این ترتیب طول عمر مواد بسته بندی شده می‌تواند تا 6 ماه افزایش یابد. از آنجایی که هر دو لایه از PET ساخته می‌شود، پس از مصرف می‌تواند در چرخه‌ی بازیافت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا