اخبار

پروفیل‌های کامپوزیتی برای تولید اتوبوس های برقی راهی چین شدند/ راه حل هایی پلیمری برای رهایی از آلودگی ابرشهرها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت کامپوزیت  Exel در فنلاند، پروفیل‌های فایبرگلس را تولید کرده و برای ساخت اتوبوس‌های برقی به چین صادر کرده است. عرضه اتوبوس‌های برقی بخشی از هدف‌گذاری کشور برای کاهش آلودگی حاصل از دی‌اکسید کربن است. کمیسیون اتحادیه اروپا مقرر کرده است که تا سال 2030 در فنلاند، گازهای گلخانه‌ای حاصل از حمل و نقل در فنلاند در مقایسه با سال 2005 تا 50% کاهش یابد.

دفتر مرکزی شرکت Exel در Vantaa در فنلاند است که برخی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروفیل‌های الیاف کربن و فایبرگلس را به بازار عرضه کرده است. این پنل‌های فایبرگلس، شامل پنل‌های دیواره و جلوبندی برای ساخت اتوبوس‌های برقی، به کارخانه Yutong چین منتقل شدند. این کارخانه سپس اتوبوس‌های ساخته شده را مجددا به فنلاند بازگردانده است. همکاری میان این دو شرکت در حوزه تولید راهکارهای مبتنی بر کامپوزیت برای وسایل نقلیه ادامه دارد.

ارسال این اتوبوس‌ها به معنای ورود Yutong به بازار فنلاند است. همچنین این بزرگ‌ترین حجم خرید اتوبوس در فنلاند از کشورهای خارجی است. هدف‌گذاری این کشور خرید 400 اتوبوس برقی است که تا سال 2025 در پایتخت فعالیت کنند.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت Exel آقای Olli Teva می‌گوید: «فایبرگلس‌های سبک‌وزن به واسطه کاهش هزینه‌های عملیات، کمک به افزایش کارآمدی انرژی و بهبود پایداری زیست‌محیطی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به علاوه پروفیل‌های کامپوزیتی ما در برابر تغییر شکل و خوردگی در آب و هوای سرد به ویژه در زمستان‌های فنلاند مقاوم هستند. تعمیر فایبرگلس بسیار ساده است و این به آن معناست که هزینه‌های کلی عملیاتی و نگهداری از این اتوبوس‌ها در طول عمرشان کاهش می‌یابد.»

شرکت Exel یک تولیدکننده در مقیاس جهانی است که در 6 کشور کارخانه دارد. کامپوزیت‌های تولید شده در این کارخانه به کاهش وزن، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها در چرخه عمر منجر خواهد شد و همه این موارد در عین کارآمدی انرژی و حمایت از ایده پایداری زیست‌محیطی است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا