اخباراخبار ویژه

پروفسور زهرا رنجبر با کارنامه ای درخشان ریاست پژوهشگاه رنگ را ترک کرد/ سرپرست جدید کیست؟

پژوهشگاه رنگ در دوران ریاست دکتر رنجبر به رتبه نخست پژوهشگاه های کشور رسید

بسپار/ ایران پلیمر دکتر زهرا رنجبر پس از 6 سال امروز سکان ریاست پژوهشگاه رنگ را به دست دکتر حسن تاجیک سپرد. این پژوهشگاه در دوران ریاست پروفسور رنجبر به جایگاه نخست پژوهشگاه های کل کشور رسید و علاوه بر آن خروجی های این پژوهشگاه در حوزه علوم و فناوری های پوشش پرافتخارترین دوره این پژوهشگاه را به گواهی داده های منتشره ملی و بین المللی رقم زد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای از خدمات دکتر زهرا رنجبر در مدت ۶ سال و نیم تصدی ریاست این پژوهشگاه قدردانی کرده است.

گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر برای دکتر زهرا رنجبر، به عنوان یکی از الگوها و افتخارات حوزه دانش و فناوری پوشش و مدیریت آن در کشور، آرزوی بهروزی و اثرگذاری مثبت کماکان، را دارد. 

دکتر تاجیک (متولد ۱۳۴۴ بوشهر) سرپرست جدید پژوهشگاه رنگ، دارای دکترای شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیاری است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه خلیج فارس به مدت ۶ سال، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در مالزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا، مدیر گروه علمی دانشگاه گیلان اشاره کرد.

از دکتر تاجیک بیش از ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات نمایه شده در ISI منتشر و ۱۰۰ مقاله نیز به صورت کنفرانس ارائه شده است.

دکتر زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به دکتر تاجیک آورده است؛ نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، و بنا بر پیشنهاد معاون محترم پژوهشی به موجب این حکم به سمت «سرپرست پژوهشگاه رنگ» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان، مدیران و کارکنان گرامی (یاوران علمی) آن پژوهشگاه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

انتظار می رود که با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح ذیل به انجام برسانید:

_ گسترش پژوهش‌های نیاز محور و جهت‌دهی تحقیقات به سمت حل نیازهای حال و آینده کشور

_ تعریف طرح‌های کلان ملی مورد نیاز کشور و اجرای آنها از طریق همکاری با ذی نفعان و بازیگران بخش‌های خصوصی و دولتی

_ ارتباط مستمر با گروه‌ها و دانشکده‌های مرتبط در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت آنها برای انجام طرح‌های مشترک ملی و فراملی

_ ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بخش‌ها و صنایع دولتی و خصوصی

_ استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان پسادکتری برای اجرای طرح‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای دارای بهره بردار بالقوه و بالفعل

_ همکاری تخصصی و مرتبط در اجرای موفق نظام ایده ها و نیازها (نان) و جریان اقتصادی نوین (جام)

_ توجه ویژه به تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فناوری و نوآوری از طریق مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری

_ نیازسنجی، نیازآفرینی، گسترش مرزها و افقهای علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری در حوزه دانشی رنگ

_ تلاش در جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی در حوزه دانش رنگ در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و فرا منطقه ای

_ تعامل و تکامل هم‌افزا با موسسات، نهادهای خصوصی و دولتی و صنایع مرتبط با دانش رنگ

_ تلاش در جهت گسترش فرهنگ نوآوری برای دستیابی به دانش و فناوری‌های لازم جهت سنتز و تولید رنگ‌های مورد نیاز برای صنایع گوناگون از قبیل غذایی، داروئی، حمل و نقل، ساختمان، دفاعی، کشاورزی، شیمیایی و شب‌تاب

_ تلاش در جهت گسترش تحقیقات بین رشته‌ای و چند رشته‌ای درقالب کار تیمی و گروهی

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

 

بیشتر بخوانید: 

جایگاه برتر پژوهشگاه های پلیمر و پوشش در کشور/ پژوهشگاه رنگ رتبه نخست در کشور/ پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در رتبه سوم

دکتر زهرا رنجبر جایزه زنان در علم را دریافت کرد

حضور دکتر زهرا رنجبر رییس موسسه علوم و فناوری رنگ و پوشش در هیات اعزامی به فرانسه/ نشست مشترک وزاری علوم و روسای دانشگاه های ایران و فرانسه

گفت و گو با پروفسور زهرا رنجبر، ویراستار علمی ویژه نامه پوشرنگ به مناسبت انتشار دویستمین شماره بسپار: بسپار را به خاطر بسپار!

 

با همین کلیدواژه در این سایت دنبال کنید.

 

گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر برای دکتر تاجیک نیز در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا