اخبار

پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی نهایی شد/ جزییات

بسپار می نویسد، شیوه‌نامه اجرایی پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی مربوط به قرارداد عاملیت بین سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات تا سقف 6 درصد نسبت به نرخ سود تسهیلات اعطایی مصوب شورای پول و اعتبار و حداکثر تا مبلغ 10میلیارد ریال ابلاغ شد.

  بنابر اعلام بانک توسعه صادرات ایران پرداخت این یارانه با هدف حمایت از فعالیت‌های تولیدی و صادراتی با فن‌آوری و ارزش افزوده بالا صورت می‌گیرد.

 کلیه قراردادهای تسهیلاتی ریالی صادراتی مشمول این یارانه باید صادراتشان در سال 1395 انجام شده باشد و مشتریان متقاضی فاقد هر گونه بدهی غیرجاری به سیستم بانکی باشند.

قراردادهای تسهیلاتی صادراتی ریالی با نرخ 14 درصد و بالاتر که از محل منابع بانک‌ها یا صندوق توسعه ملی پرداخت شده‌اند مشمول پرداخت یارانه سود تسهیلات می‌شوند.

قراردادهای تسهیلاتی سرمایه در گردش مشمول این شیوه‌نامه بوده و درخصوص صدور خدمات فنی مهندسی نیز بخش تجهیز کارگاه که به‌صورت سرمایه درگردش تامین مالی شده باشد مشمول پرداخت یارانه سود قرارداد عاملیت بین سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات می‌شود.

شتریان سایر بانک‌ها درخواست خود را از طریق سازمان توسعه تجارت ارائه می‌کنند و مشتریان بانک توسعه صادرات نیز از طریق شعب این بانک اقدام لازم را به عمل می‌آورند.

بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: مبلغ یارانه سود، ظرف مدت ده روز کاری، پس از ارائه مستندات تایید شده مورد نیاز بانک عامل، به صادرکننده پرداخت می‌شود.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا