اخبار

پتروشیمی تندگویان هم با صنایع پایین دستی پتروشیمی قراداد بلند مدت امضا کرد

بسپار می نویسد، پتروشیمی تندگویان روز گذشته(16/8/95) در بورس کالای ایران و در قالب قراردادهای بلندمدت توانست ۷۹۲ تن از پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی تولیدی اش را به صنایع پایین دستی به فروش برساند.

پتروشیمی تندگویان در قالب یک قرارداد بلند مدت متعهد شده که حجم مشخصی از محصولاتش را برای تامین نیاز صنایع پایین دست در بورس کالا عرضه کند که امروز نیز یکی از این قراردادها در بورس کالا منعقد شد.

پلی اتیلن های ترفتالات این شرکت امروز عرضه و ۷۹۲ تن از این کالاها معامله شد. حجم عرضه پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی ۸۰۳ تن و در قالب قراردادهای بلندمدت بود.

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری گرید ۷۸۱ با حجم عرضه ۵۵ تن به میزان ۴۴ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت پایه ۳ هزار و ۳۷۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

همچنین پلی اتیلن ترفتالات نساجی گرید ۶۴۱ نیز با حجم عرضه ۵۵۰ تن به همین میزان تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۱۹ تومان معامله شد، گرید ۶۴۵ نیز با حجم ۱۱۰ تن و با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۱۹ تومان توسط شرکت های پایین دست خریداری شد. پلی اتیلن ترفتالات نساجی سوپر برایت مجتمع تندگویان نیز با حجم ۸۸ تن با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۸۶ تومان معامله شد.

به اعتقاد کارشناسان، انعقاد قراردادهای بلندمدت محصولات پتروشیمی باعث می شود تا پتروشیمی ها در ماه های مختلف سال با اطمینان خاطر و بدون نگرانی با برای میزان تولیدشان برنامه‌ریزی دقیقی کنند و از سوی دیگر صنایع پایین‌دست نیز نسبت به تامین محصولات مورد نیاز خود دچار مشکلات فصلی نمی‌شوند.

همچنین علاوه بر پلی اتیلن های ترفتالات پتروشیمی تندگویان که در قالب قراردادهای بلندمدت برای شرکت های پایین دست عرضه شد، شرکت های پلی استایرن انبساطی سهند، محب پلیمر قم و بانیار پلیمر نیز اقدام به عرضه پلی استایرن ها در تالار پتروشیمی کردند.

به این ترتیب پلی استایرن انبساطی نسوز گرید F۵۰ شرکت سهند با حجم ۲۰ تن و با قیمت پایه ۴ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. گرید F۳۵۰ نیز با حجم ۲۰ تن و با قیمت پایه ۴ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری شد.

شرکت بانیار پلیمر نیز توانست ۱۳۰ تن پلی استایرن انبساطی نسوز با گریدهای SE۱۰۰۰, ۳۰۰۰ , ۴۰۰۰  را با قیمت پایه بفروشد.

همچنین در این روز پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ پتروشیمی شازند هم با قیمت پایه ۶ هزار و ۱۱۵ تومان مورد معامله قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا